خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: پس از برجام صادرات فرش دستباف استان آذربایجان‌غربی به کشورهای اروپایی و آمریکایی توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۵۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری در مراسم برش فرش 102 متری در خوی که به سفارش کشور عمان بافته شده بود اظهار داشت: بی‌شک بافت چنین فرشی ارزش هنری، مادی و معنوی فراوانی برای استان و کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد فعالان فرش دستباف استان گفت: هم‌اکنون 70 هزار نفر در سراسر آذربایجان‌غربی در این حرفه مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت تولید فرش در استان بسیار مطلوب بوده و حتی فرش ریزماهی خوی نیز به ثبت جهانی رسیده و می‌تواند برندی برای استان باشد.

اسکندری با تاکید بر توسعه صادرات در حوزه فرش استان بیان کرد: پس از برجام گام‌هایی به منظور صادرات فرش دستباف استان به کشورهای اروپایی و آمریکایی که مهمترین مشتریان جمهوری اسلامی ایران هستند برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف در استان خبر داد و افزود: علاوه بر آن تا پایان سال شرکت خدمات صادرات فرش دستباف نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال پایش صنوف در واحدهای تولیدی استان آغاز شده است گفت: بی‌شک با رفع موانع تولید می‌توان ضمن اشتغال‌زایی پایدار و نیل به ارزش افزوده، به تولید ثروت رسید.

ارسال نظرات