خبرهای داغ:
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد

آغاز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۴۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین دهقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع تب برفکی در آذربایجان غربی، دور جدید مبارزه با بیماری تب برفکی در این استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص تمام دام‌ها علیه بیماری تب برفکی مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در این زمینه اکیپ‌های بهداشتی این اداره نسبت به واکسیناسیون دام‌ها اقدام خواهند کرد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی بابیان اینکه واکسیناسیون دامها علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان انجام می‌گیرد، اذعان داشت: اکیپ‌های دامپزشکی با مراجعه به مراکز نگهداری دام، اقدام به واکسیناسیون خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه مشخص نبودن وضعیت مایه کوبی و سلامتی دام‌های خرید و فروش شده در میدان دام توصیه می‌شود فعالان این بخش از میادین دام اقدام به خرید نکنند.

دهقانی با اشاره به مدت زمان قرنطینه دامی علیه این بیماری، اضافه کرد: در صورت خرید دام از میادین دام، نسبت به قرنطینه آنها به مدت سه هفته اقدام تا از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل شود.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی خواستار همکاری هر چه بیشتر دامداران در این زمینه شد و اظهار داشت: خودروهایی که وارد میدان دواب می‌شوند باید در حین ورود و خروج مورد ضدعفونی قرار گیرند.

این مسئول اضافه کرد: لازم است دامداران تا زمان مهار این بیماری توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفته و موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار