خبرهای داغ:
فرماندار خوی:

نمایشگاه دائمی فرش در خوی راه‌اندازی می‌شود

فرماندار خوی گفت: به‌زودی نمایشگاه دائمی فرش در شهرستان خوی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۴۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین سیوانی در مراسم برش فرش 102 متری در خوی که به سفارش کشور عمان بافته شده بود اظهار داشت: بافت فرش به سفارش کشورهای خارجی، از منظر معرفی توانمندی‌ بافندگان فرش و بررسی ظرفیت‌های این صنعت دارای اهمیت فراوانی است.

فرماندار خوی گفت: خوشبختانه استان آذربایجان‌غربی استان بی‌نظیری از حیث کشاورزی، صنعتی، معدنی و مرزی به شمار رفته و ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری در تمامی بخش‌ها دارد اما متاسفانه جزو استان‌های محروم از لحاظ درآمد سرانه، سواد و نیز بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

سیوانی افزود: بی‌شک برای رشد و توسعه اقتصادی و شتاب‌بخشی در این حوزه باید الگوی رشد استان از کشاورزی به صنعت تغییر یابد.

فرماندار خوی با تاکید بر دستاوردهای مهم تولید فرش در استان و شهرستان بیان کرد: تولید فرش‌دستباف علاوه بر اشتغال‌زایی و تولید ثروت سبب معرفی فرهنگ ایرانی به سایر کشورها با این اثر ماندگار هنری می‌شود.

سیوانی اظهار داشت: بنابراین با توجه به اینکه می‌توان بر روی تولید ثروت برای نیل به شکوفایی اقتصادی حساب ویژه‌ای باز کرد پس باید برنامه‌ریزی جدی و عملی در این بخش صورت گیرد.

فرماندار خوی گفت: به منظور رشد صنعت فرش در این شهرستان، بزودی نمایشگاه دائمی فرش در خوی راه‌اندازی می‌شود.

سیوانی تصریح کرد: با وجود اینکه صنعت فرش برخوردار از ظرفیت بسیار فراوانی است اما متاسفانه مسائل سیاسی و برنامه‌ریزی غلط اقتصادی سبب ناکامی در این حوزه شده است.

ارسال نظرات