خبرهای داغ:

بسیجیان بوکان توان رزمی خود را در رزمایش الی بیت المقدس به نمایش گذاشتند

بسیجیان بوکان با حضور در دومین مرحله رزمایش بزرگ الی بیت المقدس در منطقه عمومی شهرستان توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۳۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دومین مرحله رزمایش بزرگ الی بیت المقدس بوکان با تجمع بیش از 6 هزار بسیجی در سالن سه هزار نفری میلاد بوکان برگزار شد.

در این تجمع باشکوه که با حضور مسئولان شهرستانی و جهانبخش محبی نیا منتخب مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب برگزار شد امام جمعه بوکان در سخنانی بسیج را با ارزش ترین نیروی مردمی دانست و افزود: قشر بسیج از اشخاص مخلص و با ایمان تشکیل شده تا از کشور و اسلام دفاع کند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: وظیفه ماست، هر آنچه از دستمان بر می آید و در اختیار داریم برای بسیجیان فراهم کنیم تا آنان بتوانند در مقابله با دشمنان اسلام مقاومت و ایستادگی داشته باشند.

نماینده مردم میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم نیز در این تجمع باشکوه طی سخنانی گفت: بوکان بی شک یکی از مهم ترین و پاک ترین شهرهای استان است که در طول دوران انقلاب این مهم را به عینه ثابت کرده است.

جهانبخش محبی نیا افزود: باید همه دست در دست هم دهیم تا بتوانیم صلابت ایران اسلامی را در سطح جهانی به نمایش بگذاریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم عنوان کرد: اگر امروز مسئله دفاع از ناموس و کشور و اسلام مطرح است و ما ایرانیها برای این مهم مبارزه می کنیم در سراسر جهان نیز این مسئله با روش های گوناگون به چشم می خورد.

محبی نیا تصریح کرد: نیاز انسان به دفاع هر روز پررنگ تر شده و بخش عظیمی از بودجه نظام های سیاسی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: وقتی ما اکنون که در حوزه جنگ و سیاست مسئله ای را مطرح میکنیم بایستی نگاهی نیز به کشورهای جهان داشته باشیم تا بتوانیم جایگاه ایران اسلامی را در سطح منطقه از نظر نظامی بدانیم.

این منتخب مردم شهرهای میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب افزود: مسئولان کشوری ضمن اینکه به نیاز ها و گرفتار های مردم و همچنین طرح های که برای توسعه کشور در همه ابعاد ها توجه دارند باید مسئله توان دفاعی کشور را نیز مد نظر داشته باشند تا بتوانیم در برابر تهدیدات عکس العمل سریعی داشته باشیم.

محبی نیا ادامه داد: مسئله امروز ما تنها خصومت کشور های گردن کلفت با ما نیست بلکه اکنون تمام نظام بین الملل در صدد خشکاندن ریشه ایران اسلامی است، هرچند ما تحت هیچ شرایطی از جنگ استقبال نمی کنیم و تمام توان خود را در راه سازندگی کشور گذاشتیم ولی هر تهدیدی را نیز با قدرت تمام پاسخ خواهیم داد.

این منتخب مردم دوره دهم مجلس عنوان کرد: ما از دولتی که بتوانند تمام مشکلات مردم را در حوزه های گوناگون برطرف کند با تمام وجود حمایت می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مردان و زنان بوکان صدای مرگ بر امریکا را بلند فریاد می زنند و به جهانیان می گویند تا زمانی که بسیج آماده است امریکا و دیگر عیادی جهان نابودی ایران را به گور خواهند برد.

محبی نیا بیان کرد: متاسفانه گرفتاری های خارجی و بعضی از تنبلی های داخلی این مهم را تا حدی از ما گرفته است که اصل انقلاب را عملیاتی کنیم ولی ما بسیجیان باید برای رسیدن به آرمان اصلی انقلاب که همانا تامین معیشت و رفاه مردم است تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: بی گمان امنیت که به عنوان تاج پیشرفت هر منطقه ای به شمار می رود را نتوانیم حفظ کنیم همانند کشورهای منطقه دچار مشکلات بسیار خواهیم شد ولی با وجود شهدای هم چون شهدای مدافع حرم و بسیجیان این سرزمین امنیت ما روز به روز بیشتر و ایران اسلامی نفوذ نا پذیرتر خواهد شد.

همچنین در حاشیه مرحله دوم رزمایش فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان، با بیان اینکه رزمایش به مدت دو روز و به استعداد 36 گردان برگزار شد؛ گفت: در این رزمایش بسیجیان علاوه بر فراگیری آموزش های مربوط به سلاح های سازمانی، عملیات تأخیری، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و دفاع از مراکز حساس و کوی و برزن در برنامه های فرهنگی وعقیدتی نیز شرکت کردند.

سرهنگ پاسدار علی رضا مظاهری اظهار کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس در دو مرحله به انجام رسید که در مرحله اول گردان های حاضر در رزمایش، سازماندهی مجدد و آموزش های یک روزه به آنها ارائه داده شد و در مرحله دوم صبحگاه مشترکی در محل استادیوم ورزشی بوکان با حضور خانواده های شهداء، جانبازان و ایثارگران و تمامی مسئولان شهرستانی برگزار گردید.

وی در ادامه افزود: بعد از صبحگاه مشترک گردان های الزهرا و عاشورای حوزه های ثارالله و شهید هندی زاده تک به ارتفاع در تپه ارکان را اجرا کرد و یک گردان نیز در داخل شهر به دفاع از کوی وبرزن پرداختند.

سرهنگ علی رضا مظاهری، هدف از برگزاری رزمایش را حفظ و ارتقای توان بالای رزمی و آمادگی جسمانی وعقیدتی بسیجیان برای مقابله با دشمنان عنوان کرد وگفت: مهمترین پیام این رزمایش برای دشمنان این است که هیچگاه جرأت نکنند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چشم طمع داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار