خبرهای داغ:
نسخه پیچی برای محیط زیست، به سبک شهربانو امانی؛
مشخص نیست با کدام منطق در حالی که مناطق مختلف کشور از مشکلات عدیده زیست محیطی از آلودگی و نابودی تالاب هاگرفته تا مساله ریزگردها و مزاحمت های تولیدات صنعتی و این حجم از چاه های غیرمجاز رنج می برد، باید این فضای کوچکی که صرف ساخت مزار شهدا شده، مورد انتقاد قرار گیرد؟
کد خبر: ۸۶۷۷۱۳۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، روز گذشته حضور شهربانو امانی به عنوان سخنران پیش از اکران فیلمی با عنوان "مادر کشی"، با موضع محیط زیست در دانشگاه آزاد ارومیه، موجب غافلگیری دانشجویان شد. این برنامه که اجرای آن طبق گفته فعالین دانشجویی توسط روابط عمومی دانشگاه پیشنهاد شده و اجرای آن را هیچ یک از تشکل های دانشجویی بر عهده نگرفته است.

اما حضور امانی و سخنان وی در برنامه اکران این فیلم با نکات قابل تاملی همراه بود.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ابزار هنر و علی الخصوص سینما برای ترویج محیط زیست، مدعی شده است جشنواره فیلم سبز از فیلم دفاع مقدس نیز اولی تر است!

امانی سپس ضمن بیان اظهاراتی خارج از موضوع محیط زیست گریزی به برخی حرکت های سیاسی انتخاباتی در شبکه های مجازی و مساله زنان پرداخته است.

اما قابل تامل ترین بخش از سخنان وی جایی است که می گوید حتی به بهانه حفظ ارزش شهدا و ساخت مزار محیط زیست را نباید تخریب کرد و سپس ادعا می کند خود شهدا نیزنمی خواهند برایشان قبر و مزار بسازیم و حفظ ارزش شهدا یعنی عمل کردن به راه آن ها و ازان جی او ها می خواهد در این زمینه یعنی جلوگیری از تخریب محیط زیست ورود پیدا کنند. جالب این است که وی تحقق توسعه را یکی از مصادیق حفظ راه شهدا می داند.

خانم امانی در حالی این سخنان را بیان می کند که ظاهرا فراموش کرده اند وضع وخیم این دریاچه از زمان ریاست چه کسی بر محیط زیست آغاز شده و با سوء مدیریت چه کسانی تشدید یافته است.

همواره یکی از آفت های بزرگ حفاظت از محیط زیست سیاسی کاری کردن در این حوزه بود. حال مشخص نیست ایشان و همراهانشان در این وانفسای محیط زیست کشور، در حالی که انتظار می رود هر کس که کوچکترین مسئولیتی در این حوزه دارد تمام توان و وقت خود را صرف نجات محیط زیست کند با صحبت های سیاسی می خواهند کشور را به کدام سمت و سو هدایت کنند.

با کدام منطق در حالی که مناطق مختلف کشور از مشکلات عدیده زیست محیطی از آلودگی و نابودی تالاب هاگرفته تا مساله ریزگردها و مزاحمت های تولیدات صنعتی و این حجم از چاه های غیرمجاز رنج می برد، باید این فضای کوچکی که صرف ساخت مزار شهدا شده، مورد انتقاد قرار گیرد و ان جی او ها برای مقابله با آن به خط شوند؟

مشخص نیست در این شرایط که تمام فعالیت ارزشی برخی، تنها به بازدید از خانواده شهدا محدود شده و راه شهیدان و امام شهیدان مورد بدترین تحریف ها قرار می گرد، با چه استدلالی فیلم سبز با فیلم دفاع مقدس مقایسه شده و از آن اولی تر دانسته می شود و همچنین دستیافتن به توسعه، به جای تبعیت از ولی، اعلام برائت از فتنه گران، ترویج حجاب و تلاش برای دستیافتن به الگوی اسلامی پیشرفت جهت مقابله با توسعه غربی؛ به عنوان هدف شهیدان معرفی می شود؟

بدون شک تنها راه گرهگشایی از مشکلات زیست محیطی کشور، سپردن امور به دست افراد متخصص است تا به دور از سیاسی کاری با نگاهی علمی و تخصصی در جهت رفع معضلات گام بردارند تا شاید انتشار خبر قرار گرفتن یکی از شهرهای کشور در جمع آلوده ترین

شهرهای جهان برای آنان دغدغه لازم را ایجاد کرده و موجب شود تا اقدام عملی جای امثال صحبت های خانم امانی را که حتی رسانه نزدیک به دولت نیز حاضر به انتشار آن نشده را بگیرد.

ارسال نظرات