رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی ببشترین افزایش جرائم در استان را مربوط به جرائم سایبری عنوان کردو گفت: این جرائم بیش از 88 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۲۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ جعفر علیزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس در پیشگیری و کشف جرائم، گفت: در بحث پیشگیری از سرقت ها با توجه به اینکه هیچگونه افزایشی از لحاظ نیرو ، امکانات و تجهیزات نداشتیم ولی توانسته ایم با کنترل بیشتر در این حوزه شاهد کاهش 20 درصدی سرقت در ایام عید باشیم.

وی از کاهش 11 درصدی سرقت در مجموع 45 روز اول سال جاری خبرداد و گفت: این امر در حالی است که همه ساله در ماه های فروردین شاهد افزایش این نوع جرائم بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از سرقت های خشن نیز طی40 روزه نخست سال جاری در کل حوزه استحفاظی استان 68 درصد کاهش جرایم خشن را داشتیم .

وی با بیان اینکه سال گذشته رتبه استان در بحث سرقت چهارم بوده افزود: اما امسال این رتبه به 5 رسیده که نشان می دهد حدود 4 ماه است که از وضعیتی که جز استان های آلوده به سرقت و جرایم بودیم فاصله گرفته و جز استان های عادی و کم مشکل محسوب می شویم.

علیزاده گفت: اما متاسفانه در بحث نزاع و درگیری هم در سال گذشته و هم در سال جاری حائز رتبه اول جرائم جمعی هستیم، البته عمده درگیری ها نزاع های امنیتی نیست بلکه خشونت هایی است که در بین خود مردم اتفاق می افتد.

وی از کاهش 63 درصدی قتل و 44 درصدی شرارت نیز خبر داد و افزود: بحمدالله در عمده جرایم با روند کاهشی خوبی مواجه هستیم.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی اما در حوزه تخلفات راهور شاهد افزایش 50 درصدی بودیم و از سوی دیگر نیز اختلافات خانوادگی حدود 42 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علیزاده بالاترین افزایش جرائم را مربوط به جرائم سایبری عنوان کردو اظهار داشت: این جرائم بیش از 88 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار کشفیات ناجا در این استان نیز گفت: در کشف انواع مواد مخدر در فرودین ماه شاهد افزایش 87 درصدی بودیم که 20 درصد نیز کاهش دستگیری در این حوزه داشتیم.

این مقام انتظامی 236 درصد افزایش در کشف مواد مترقبه و 88 درصد افزایش اقلام ضد فرهنگی را از دیگر آمار کشفیات انتظامی استان طی فروردین ماه جاری عنوان کرد و افزود: این در حالی است که شاهد افزایش 48 درصدی دستگیری ها در این حوزه بودیم.

به گفته سرهنگ علیزاده 1278 درصد سوخت قاچاق در این مدت افزایش داشته درحالی که 65 درصد کاهش دستگیری در این حوزه را شاهد بودیم.

وی همچنین اظهار کرد: کالای قاچاق 16 درصد افزایش داشته است و 16 درصد نیز کاهش دستگیری در این حوزه اتفاق افتاده است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی خودرو 54 درصد و موتور سیکلت 577 درصد افزایش کشف داشته و احشام نیز با افزایش کشف 500 درصد مواجه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای جلوگیری و اقدامات پیشگیرانه در خصوص زمین خواری بزودی یگان انتظامی راه و شهرسازی راه اندازی خواهیم کرد.

ارسال نظرات