از محل پرورش قارچ خوراکی هر فصل 3 تن تولید داریم که به تناسب افت خیزهای قیمت بازار بطور میانگین بالغ بر 15میلیون تومان درآمد بدست می آید.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۸۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲


خبرگزاری بسیج مازندران، نخبه کارآفرین مرکز مازندران استان در گفتگو با خبرنگار بسیج مازندران گفت: پس از مشاوره خوب بسیج سازندگی ساری، از سال 92 در کلاسهای آموزشی مباحث اشتغالزا بویژه پرورش قارچ در روستا شرکت کردم و تا حدود زیادی با پرورش این گیاه آشنایی پیدا کردم.
آرزو چوپانی بیان کرد: برای ایجاد اشتغال اتاق کوچک به ابعاد 2در 2 را به این کار اختصاص دادم و با حمایت و معرفی بسیج از بانک عامل 5میلیون وام قرض الحسنه دریافت نمودم و به تجهیز مکان برای پرورش قارچ پرداختم.
چوپانی ادامه داد: با پرورش قارچ و تولید آن، سود درآمد چند دوره 70 روزه را برای گسترش و تجهیز بیشتر هزینه کردم و در این مدت حتی ریالی را برای سائر نیازها خرج نکردم.
کارآفرین ساروی برتر کشور اشاره کرد: با اقداماتی که داشتم الان دو اتاق به مساحت 60 و 48 متری را در منزل تجهیز نموده و به این کار اختصاص دادم که ماهانه بالغ بر 1میلیون و پانصد هزار تومان درآمد آید می شود.

آرزو چوپانی ادامه داد: در حال حاضر دو سالن 6تنی در حیات منزل ایجاد کردم که باتفاق همسر و برادر همسرم با هم مشغول فعالیت هستیم و هر 70 روز 3 تن محصول برداشت می کنیم.

وی افزود: تنها دغدغه ما در این پروسه بازار فروش و فقدان محلی برای عرضه مشترک این محصول برای پیروی تولید کنندگان از نرخ واحد است.

این کارآفرین درآمد ماهانه هریک از سه مشترک را بطور متوسط نهصد هزار تومان بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها