مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
وقف‌های انجام‌شده طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۳۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به موقوفات انجام‌شده طی سال جاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی این مدت بیش از ۱۳وقف جدید در استان زنجان انجام‌شده که از این تعداد هشت موقوفه انتفاعی و پنج موقوفه منفعتی بوده است.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام افزود: وقف‌های انجام‌شده طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود بیش از ۲۱ هزار موقوفه در استان زنجان خبر داد و گفت: هریک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف‌شده که اداره کل اوقاف و امور خیریه بر اساس نیات واقفان عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام نیکنام بابیان اینکه وقف سنت حسنه است و باید در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند، افزود: برای تحقق این مهم همه باید همکاری کنند.

گفتنی است، اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام نیکنام یاد آور شد: حفظ و نگهداری از موقوفات به‌عنوان یک اصل مهم باید موردتوجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به‌عنوان یک اصل مهم ترویج شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش تأثیرگذاری درزمینه وقف و توسعه فرهنگی جامعه داشته باشند و خوشبختانه در استان زنجان فرهنگ وقف به خوبی جاافتاده است.

ارسال نظرات