رئیس کدگذاری و جغرافیایی اداره پست استان زنجان:

كسب رتبه سوم در میزان پیشرفت اجرای طرح ملی GNAF

استان زنجان در میزان پیشرفت اجرای طرح ملی جی‌نف (GNAF) رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۰۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس کدگذاری و جغرافیایی اداره پست استان زنجان گفت: استان زنجان در میزان پیشرفت اجرای طرح ملی جی‌نف (GNAF) رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

اکبر نوری افزود: طرح نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF)، برای ایجاد و نگه‌داری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای رسمی و موثق آدرس‌ها در کشور برای نشانی‌های در حال استفاده و آدرس‌های رسمی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح امکان بررسی و صحت‌سنجی یک آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن‌را مقدور می‌سازد و بی‌تردید در هر کشوری توسعه فرآیندی نوین در تعریف آدرس با ماهیت زمین مرجع برای ایجاد و نگه‌داری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای رسمی و موثق آدرس‌ها امری ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: برای حفاظت از اطلاعات شهروندان استان در این طرح هیچ‌گونه اطلاعات شخصی همچون نام و یا نوع فعالیت اقتصادی افراد شامل نمی‌شود؛ وحدت ‌رویه آدرس‌دهی و کاهش هزینه‌ها یکی از اهداف پایه در این طرح بوده و خدمات و سرویس‌های زیربنایی همچون آب، برق، گاز، مخابرات و خدمات شهری از آن قابل استحصال است.

رییس اداره کدگذاری اداره‌کل پست استان زنجان عنوان کرذ: اجرای این طرح در قالب یک سرویس اینترنتی که به‌منظور تولید و بازیابی آدرس‌های استاندارد مکان محور یکتا تولید می‌شود در اختیار امور کاربران اعم از نهاد‌ها و سازمان‌های ذی‌نفع و شهروندان قرار خواهد گرفت و همه آن‌ها از مزایای متعدد پیاده‌سازی این طرح از قبیل امکان برقراری ارتباط بین پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف موجود در کشور، امکان استفاده وسیع‌تر از اطلاعات مکانی و مدیریت بر روی داده‌ها و خدمات تبادل اطلاعات در مناطق مختلف کشور، کاهش هزینه‌های نهادها در ارائه خدمات و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی در میان شهروندان، از دیگر اهداف مهم این طرح است.

نوری تاکید کرد: بی‌تردید کیفیت اجرای طرح ارتباط مستقیمی با کیفیت مجموع داده‌های سازنده آن خواهد داشت که بالطبع همدلی و همکاری مستمر و موثر سازمان‌ها و نهادهای مختلف به ویژه نهادهای اصلی متولی (ادارات ثبت، شهرداری‌ها،دستگاه‌های خدمات‌رسان و دفتر آمار و اطلاعات نقشه‌برداری دفاتر امور شهری و روستایی استانداری) را می‌طلبد.

وی افزود: اداره‌کل پست استان با به‌کارگیری امکانات موجود و توان بخش خصوصی نسبت به هنگام‌سازی اطلاعات کدپستی کلیه امکانات شهری استان در سال 93-94 و همچنین اطلاعات نقشه‌های مورد‌نظر در نیمه دوم سال گذشته اقدام کرده و همچین به‌هنگام‌سازی اطلاعات 80 هزار مکان روستایی جزو عملیات این اداره‌کل در سال 94 بوده و به‌هنگام‌سازی 120 هزار مکان روستایی در برنامه کاری شش ماهه اول و اداره فناوری و کدگذاری پست استان قرار گرفته است.

رییس اداره کدگذاری اداره‌کل پست استان زنجان یادآور شد: برای اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید همکاری‌های لازم را داشته باشند و در اجرای این طرح کلیه شهروندان با بهره‌مندی از مزایای کدپستی 20 رقمی که نمایان‌گر هویت مکانی یک فرد هست را یاری کنند.

ارسال نظرات