استاندار زنجان:

تغییر کاربری، تالار شهر زنجان به "مجموعه تالارهای شهر"

طبق تصمیم اتخاذ شده در شورای معاونین استانداری مقرر شد، تالار شهر زنجان را به "مجموعه تالارهای شهر" تغییر کارکرد پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۷۶۹۸۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای مشکل دار یا نیمه تمام، یک راه رفته ناموفق در سالهای گذشته بوده گفت: عده ای بر این باورند که بهترین روش برای ظهور آثار و نتایج اجرای برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی مشکل دار است.

مهندس انصاری افزود: در صورت اجرای سیاست اعطای تسهیلات تکلیفی از سوی دولت، تهیه و ارائه گزارشی راجع به پیامدهای رویکرد مجدد به این سیاست و ارائه توصیه هایی برای کاهش مشکلات ناشی از اجرای آن راه گشا خواهد بود.

وی اظهار داشت: پائین آمدن تقاضا برای استفاده از منابع مالی موجود در بانک ها از پیامدهای اتخاذ رویکرد اعطای تسهیلات یارانه ای است.

مقام عالی استان در ادامه تصریح داشت: با شکل گیری صف تقاضا برای استفاده از تسهیلات یارانه ای، منابع بانکی تجمیع و بلااستفاده باقی خواهند ماند.

انصاری، اصلاح سیستم بانکی و تعدیل نرخ سود سپرده های بانکی متناسب با نرخ تورم در کنار اعطای تسهیلات یارانه ای را ضروری دانست و اولویت های اعطای تسهیلات یارانه ای را در قالب ارائه تسهیلات به مناطق کمتر توسعه یافته، صنعتی شدن فعالیت های دانش بنیان، واحدهای صنعتی که بیش از ظرفیت پیشنهادی خود اشتغال ایجاد نمودند برشمرد و افزود: اعطای تسهیلات جهت خروج واحدهای صنعتی از بحران از دیگر اولویت ها می باشد.

گفتنی است، اعطای تسهیلات به نسبت محرومیت مناطق، اعطای تسهیلات برای صنعتی شدن فعالیتهای دانش بنیان، اعطای تسهیلات که بموجب آن اشتغال فراتر از عرف ایجاد شود و یا واحدهایی را از بحران خارج کند از جمله اصولی بود که استاندار زنجان به آنها اشاره نمود.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد نباید منتظر ابلاغ هدف گذاری استانی از تهران باشند اظهار داشت: مدیران عضو ستاد اقتصاد مقاومتی، متناسب با توانمندی های استان و در راستای اهداف دولت، هدفگذاری استانی را تعیین و به دبیرخانه اعلام نمایند.

انصاری به افزایش ظرفیت برق تولیدی کشور طی 2.5 سال آینده اشاره نمود و افزود: از 25 هزار مگاوات برقی که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باید طی 2.5 سال آینده در کشور تولید شود، 1820 مگاوات سهم استان زنجان خواهد بود که رقم قابل توجهی است.

وی خاطر نشان ساخت: نیروگاه زنجان 2 با ظرفیت تولید 500 مگا وات از محل صندوق توسعه ملی ، نیروگاه زنجان 1 با ظرفیت تولید 500 مگاوات از محل فاینانس چین و نیروگاه زنجان 4 با 500 مگا وات ظرفیت تولید در سلطانیه و سیکل ترکیبی بخار سلطانیه با ظرفیت 320 مگا وات از محل سرمایه گذاری خارجی توسط شرکت هیوندای کره تأمین اعتبار خواهند شد.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که مدیرانی که بتوانند پروژه های در دست اجرای خود را به بخش خصوصی بسپارند، تشویق خواهند شد تصریح کرد: کوتاهی مدیران دستگاه های اجرایی در انجام تکلیف قانونی خود که منجر به واگذاری پروژه از سوی استانداری شود، برخورد تنبیهی برای مدیران به دنبال خواهد داشت.

مهندس انصاری همچنین بر تغییر کارکرد پروژه "تالار شهر زنجان" تأکید نمود و اظهار داشت طبق تصمیم اتخاذ شده در شورای معاونین استانداری مقرر شد، تالار شهر زنجان را به "مجموعه تالارهای شهر" تغییر کارکرد پیدا کند.:

وی در خصوص این پروژه اظهار داشت: یک سالن اجتماعات با ظرفیت 800 نفر و در کنار آن چندین تالار پذیرایی برای برگزاری سمینار، همایش و مراسم مردمی پیش بینی خواهد شد که زمین این پروژه از سوی دولت تأمین و ساخت و ساز بر عهده سرمایه گذار خواهد بود.

مهندس انصاری ابراز امیدواری نمود: بنظر می رسد این طرح طی فراخوان، بسرعت مجری یافته و سرمایه گذارانی برای مشارکت در آن داوطلب خواهند شد.

وی در ادامه به نحوه ساخت بیمارستان ولی عصر 2 اشاره نمود و افزود: با ایجاد تغییر کاربری زمین 4.5 هکتاری واقع در اراضی جنوبی بیمارستان ولی عصر، به مجتمع تجاری، خدماتی و مسکونی، بدون استفاده از منابع دولتی و از محل درآمد حاصل از این مجتمع بیمارستان ولی عصر 2 ساخته خواهد شد.

استاندار زنجان در پایان خاطر نشان شد: برش استانی برنامه های ملی و برنامه های ویژه استانی که در شهرستانها اجرا خواهند شد، به اطلاع فرمانداران برسد تا مراقبت میدانی از این پروژه ها داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار