وطن‌پرور گفت: دولت به گونه‌ای در پی قرارداد بستن با کشورهای دیگر است که انگار آن‌ها در موضوع برجام سهمی از بازار ایران طلب کرده‌اند .
کد خبر: ۸۶۷۶۹۱۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس وطن‌‎پرور، عضو اتاق بازرگانی  در رابطه با واردات محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی از کشور کره به ایران بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر سیاست‌های اقتصادی که دولت دنبال می‌کند دقیقا این شبهه را در اذهان عمومی و فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند که گویا کشورهای مختلف در موضوع برجام سهمیه‌ای در رابطه با بازار ایران از دولت ما دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: انگار که این کشورها نیز می‌خواهند این سهمیه را با اعزام هیئت‌های خود به ایران و انعقاد تفاهم‌نامه و در مواردی بسیار کمتر در انعقاد قرارداد به مرحله اجرا دربیاورند.

وی تأکید کرد: هیچ یک از این برنامه‌هایی هم که دولت آن را دنبال می‌کند و همچنین هیچ کدام از این قراردادها نیز برپایه یک استراتژی ملی تدوین نشده است، یعنی ما هیچ برنامه کلانی نداریم که بتوانیم برطبق آن به طور مثال در حوزه‌های مختلف با کشورهای کاملا پیشرفته در آن رابطه قراردادی ببندیم.

وطن پرور افزود: اگر برنامه کلانی داشتیم می دانستیم که باید با هر کشوری در چه زمینه‌ای قرارداد ببندیم، دولت در این رابطه بسیار ناشیانه و غیرعلمی و غیرکارشناسانه عمل می‌کند از جمله این قراردادها مربوط به لوازم آرایشی و واردات آن‌ها به داخل کشور است که قرار است با کره بسته شود.

عضو اتاق بازرگانی در ادامه به نسیم آنلاین اظهار داشت: اگر بررسی بسیار کوتاهی در صنعت لوازم آرایشی کل دنیا داشته باشیم بدون شک متوجه خواهیم شد که کره هیچ گونه جایگاهی در این حوزه ندارد، درست است که کارخانه‌های تولیدی دارد اما در حوزه جغرافیایی خودش.

این تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی اضافه کرد: ما هیچ برندی در دنیای لوازم آرایشی و در بازار اروپایی از کره جنوبی نمی‌بینیم که حرفی برای گفتن داشته باشد پس چه طور با چنین سابقه‌ای حاضر هستیم که این برندها را وارد بازار داخلی خود کنیم، حتی تولید ارگانیکی که در کشور ما وجود دارد به مراتب بسیار بهتر از محصولات کره‌ای و چینی است. اما متأسفانه چنین قراردادهایی برگرفته از همان سیاست‌های غلطی است که در دولت آقای روحانی در پیش گرفته شده است.

ارسال نظرات