خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج عشایری استان گفت: عشایر ذخایر انقلاب هستند.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۹۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد شکفته، مسئول سازمان بسیج عشایری خراسان شمالی گفت: عشایر استان قریب بر 30 هزار نفر جمعیت دارد که از 24 طوایف و دو ایل تشکیل شده است. عشایر استان 42 شهید 6 جانباز و 5 آزاده در جنگ دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است .

شکفته گفت: مهمترین فعالیت عشایر استان در راستای اقتصاد مقاومتی دامپروری دام ، باغداری ، زنبور داری است . تعداد دام عشایر قریب بر 700 هزار راٌس است که 30 درصد لبنیات و گوشت استان را تامین می کنند.

وی گفت : چادر های عشایری در مناطق مرزی استان سه نوع فعالیت انجام می دهند در بخش ایجاد امنیت کشور و استان که بنا به فرمایشات مقام مظم رهبری عشایر مرزداران غیور کشور هستند ، در بخش کارکرد اقتصادی نیز با توجه به اینکه 2/5درصد جمعیت استان را تشکیل داده اند اما 30 درصد لبنیات و گوشت استان را تامین می کنند و آخرین بحث از فعالیت عشایر کارکرد فرهنگی با توجه به برگزاری حلقه های شجره طیبه صالحین در چادرهای عشایر باعث رهنمود از فرامین مقام معظم رهبری و  استحکام پایه های انقلاب می شود.

وی درخصوص برنامه های بسیج عشایر در سال جاری افزود: همایش فرهنگی ورزشی ویژه حلقات صالحین ، مسابقات بومی محلی عشایر ، فراخوانی مختلف در بخش آمادگی جسمانی و تیراندازی  ، برنامه آموزشی دربخش پزشکی با استفاده از مربیان مجرب که باکمک سازمان دامپزشکی و بسیج سازندگی سپاه باعث ترویج علمی در بین عشایر میشود را در برنامه داریم .

وی در پایان تصریح کرد: بنابه فرمایشات امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی عشایر ذخایر انقلاب هستند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها