تبرّائیان در گفتگو با «بسیج»:
نویسنده برجسته حوزه تاریخ معاصر گفت: آمار مطالعه در کشور تاسف انگیز است باید فکری برای این موضوع شود تصمیم سازان باید در این زمینه کاری انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۹۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
صفاء الدین تبرّائیان نویسنده برجسته حوزه تاریخ معاصر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن کتابی هستم با عنوان "ردّ پا" » با موضوع بررسی روابط فرهنگی،‌ اجتماعی و نظامی پهلوی با رژیم صهیونیستی.

وی افزود: در این اثر رفت و آمد‌ها‌، تعاملات‌، ارتباطات جزء هم‌چون ارتباطات بین هنرمندان‌، روزنامه‌نگاران،‌ عکاسان،‌ با سرزمین‌های اشغالی به همراه اسناد و مدارک شرح داده شده است در حقیقت کتاب در بخش‌های مختلف به بررسی انواع این تعاملات پرداخته است.

تبرائیان گفت: کار دیگری نیز در دست دارم با نام " نهاد مرجعیت شیعه" که در آن جلوه های مقاومت علمای شیعه و خواستگاه تاریخی مرجعیت را بررسی می کنم و توضیحاتی در مورد برخی مراجع معاصر به خواننده داده می شود.

وی تصریح کرد: من در حوزه تخصصی تاریخ معاصر کار می کنم حدود 22 جلد تا به حال نوشته ام ما مقطع معاصر را قاجار و پهلوی تلقی می کنیم ولی من بیشتر برروی تاریخ علما و نهضت های منطقه کار می کنم و با نگاه منطقه ای به تاریخ معاصر می پردازم.

این نویسنده برجسته حوزه تاریخ معاصر در مورد نمایشگاه کتاب امسال گفت: نمایشگاه امسال از حالت مستاجری درآمد و جای ثابتی پیدا کرد که این نکته خوبی بود.

وی افزود: کسی که تشنه است به سراغ آب می رود و نیازی ندارد که دیگران به او بگویند کتاب هم چیز تزریقی نیست شرایط جامعه هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ فرهنگی باید آمادگی برای علاقه به مطالعه را کسب کند.

تبرائیان اظهار داشت: آمار مطالعه در کشور تاسف انگیز است در حال حاضر در اکثر مناطق سطح شهر می بینیم که اغذیه فروشی ها و فروشگاه های عرضه پوشاک فراوان هستند دریغ از اینکه کتاب فروشی ببینیم، این اسباب تاسف است باید فکری برای این موضوع شود تصمیم سازان باید در این زمینه کاری انجام دهند.

ارسال نظرات