خبرهای داغ:
استاندار اصفهان عنوان كرد:

تمدن بزرگ ايران، تمدني پر مغز و نغز است

استاندار اصفهان گفت: تمدن بزرگ ايران، تمدني پر مغز و نغز است كه شكوه ارزشمند آن افتخاري براي كل بشريت مي باشد و اهميت آن به جايي رسيد كه بسياري از انديشمندان اين حوزه، هنر ايران را هنري هويت ساز، فرهنگ ساز و تمدن ساز براي جهانيان مي دانند.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۱۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور در نخستين همايش بين المللي 'هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي' كه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: سابقه ي دور و دراز هنر و صناعت در ايران اسلامي، نه چند سده و چند هزاره قبل، بلكه به هزاران سال گذشته بر مي گردد و سابقه ي آن به قدمت تاريخ بشر مي باشد و هنري جهان شمول و تاريخ شمول است.

استاندار اصفهان بيان داشت: پشتوانه ي غني هنر در ايران قبل از اسلام و خلق آثار جهان آوازه اش كه مرهون تلاش، همت و حميت مردان و زنان هنرمند اين ديار است، منجر به شكل گيري تمدن بزرگ ايران گرديد.

وي ادامه داد: تمدن بزرگ ايران، تمدني پر مغز و نغز است كه شكوه ارزشمند آن افتخاري براي كل بشريت مي باشد و اهميت آن به جايي رسيد كه بسياري از انديشمندان اين حوزه، هنر ايران را هنري هويت ساز، فرهنگ ساز و تمدن ساز براي جهانيان مي دانند.

زرگرپور اضافه كرد: همزمان با ظهور اسلام و گسترش آن به سرزمين هاي مجاور، ايرانيان اسلام را با آغوش باز پذيرفتند و در اشاعه فرهنگ اصيل اسلامي بيشترين خدمات را ارائه نمودند.

وی افزود: در اين ميان ، هنرمندان سهمي عمده ايفا نمودند و با خلق آثار خردمندانه و تلفيق آن با رنگ و بوي اسلامي، پرورش دهنده سفيران بزرگ ملموس و منقول فرهنگي گرديدند و به واسطه ي آن آثار، مرزهاي سياسي و جغرافياي آن دوره را نورديده و نه تنها بازارهاي بزرگ اقتصادي را تصاحب بلكه مردمان علاقمند هنر را در اقصي نقاط دنيا مسحور خود نمودند.

مدير ارشد استان يادآور شد: در يك بيان ساده مي توان گفت اسلام در سرزمين اعراب متولد گرديد اما فرهنگ اسلامي با زبان نرم، لين و پر محتواي هنر هنرمندان ايراني نشو و نما وگسترش يافت.

وي اظهارداشت: در نگاهي از سر تامل در ميبابيم كه هنرمندان گذشته ايران زمين بدون هيچگونه چشم داشتي عَلَمِ عِلم و ادب و هنر اين خطه از جهان را به پا داشته و به عنوان يادگاري ارزشمند به جانشينان خلف خود كه هنرمندان حال حاضر مي باشند تقديم نموده اند.

ارسال نظرات