ضعف ایمان و تبعیت از فرهنگ غلط عامل بروز مشکلات اجتماعی است

همزمان با برگزاری جشن اعیاد شعباینه در پایگاه مقاومت بسیج شهید همت ناحیه ساوه استان مرکزی عنوان شد: فرهنگ های غلط در جامعه باعث سستی ایمان مردم شده است/ملاک و معیار در زندگی باید خدا باشد.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۰۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش سرویس  بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،  مراسم جشن سرداران کربلا ویژه اعیادشعبانیه با سخنرانی حجت الاسلام نائب زاده در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور ساوه برگزار شد.
نائب زاده کارشناس علوم تربیتی و فرهنگی با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به مبحث ایمان و عوامل ضعف ایمان گفت: اولین و بزرگترین عامل ضعف ایمان فرهنگ های غلط جامعه است که درهیچ یک از ادیان اصیل پذیرفته نیست. همه ادیان قوانین و ضوابط جامعه را قبول دارند در صورتی که مغایر با دستورات دینی نباشد.

وی در ادامه به دومین عامل به جای گذاری فرهنگ غلط در جامعه اشاره کرد و افزود: این موضوغ نشئت گرفته از جهالت و نادانی افراد نسبت به اطراف و محیط است، بطور مثال در بحث مراسمات ازدواج جوانان که رسم های غلطی را وارد فرهنگ اسلامی و ملی کرده اند و باعث سست شدن جوانان نسبت به ازدواج و افزایش سن ازدواج شده است.

عضو کانون مهدویت استان قم مورد سوم ضعف ایمان را نداشتن علم نافع برشمرد و بیان کرد: باید علم نافع را از ابتدا به فرزندان آموزش داد تا بتوانند با علم به خدا نزدیک شوند، همچنین با آموزش محبت به خدا، قرآن و اهل بیت به فرزندان میتوان گام موثری در تقویت ایمان برداشت.
نائب زاده عوامل چهارم و پنجم را عدم برنامه ریزی دقیق برای زندگی دانست و در پایان خاطر نشان کرد: در زندگی ملاک و معیار باید خدا باشد و کسانی که معیارشان در زندگی خداست و همیشه به خدا توکل می کنند همیشه پیروز خواهند بود.
پرسش و پاسخ دانشجویان، اجرای سرود، مسابقه ، مولودی خوانی و پذیرایی از برنامه های پایانی مراسم بود.


 

ارسال نظرات