مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار زنان در زمنه اقتصاد مقاومتی گفت: انتظار داریم دولت باید برای توانمندسازی زنان در این حوزه برنامه ریزی و اقدام کند چرا که تولید در هر زمینه از جمله کالاهای خانگی نیازمند دخالت زنان است.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۵۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مینو اصلانی در گفت و گو با خبرنگار تیار گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی زنان نقش محوری دارند که شاید بتوان این نقش را در سه محور مطرح کرد که هر از این محورها نیاز به برنامه ریزی در حوزه اقدام و عمل دارد.

وی افزود: نکته اول در زمینه اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگسازی توسط زنان در جهت استفاده از کالای ایرانی است واینکه زنان می توانند با تعلیم وتربیت به فرزندانشان تفهیم کنند که اتکا به اقتصاد درون زا و تولید داخلی پایه مهم رشد اقتصادی کشور است. مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: ضمن اینکه این تعلیم و تربیت به فرزندان نسل های آینده نیز داده شود در حال حاضر نیز که ما مشکل بیکاری جوانان را داریم استفاد از کالای ایرانی می تواند شکوفایی اقتصای را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولید داخلی باید به سمت استادندارهای بین المللی پیش رود، تصریح کرد: اگر ما بنشینیم و بگوییم که کالای ایرانی بی کیفیت است و ... اگر استفاده کنیم و مرحله به مرحله مردم از تولید کنندگان مطالبه کنند در جهت کیفیت بیشتر و رسیدن به استاندارد بین المللی باعث می شود که هم تولید داخلی افزایش یابد و هم زمینه برای صادرات فراهم شود.

اصلانی دومین نکته در این زمینه را بهره وری عنوان کرد و گفت: که زنان پایه اساسی در بهره وری و بهینه استفاده کردن هستند در استفاده از انواع انرژی مانند آب و سایر امکانات حتی به فرزندان نیز بیاموزند که زمینه اسراف در خانواده ها از بین برود.

این مسئول با بیان اینکه اسراف در دین ما یکی از محرمات محسوب می شود، افزود: در قرآن و راوایات بسیاراسراف سرزنش شده ولی همچنان که می بینیم در جامعه ما نسبت به این موضوع بی توجهی صورت می شود که باید این مهم نیز باید توسط زنان در خانواده عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه معنای واقعی اسراف باید در خانواده ها تفهیم شود، افزود: نکته سوم این است که زنان باید از توان و استعداد خودشان برای مشاغل خانگی بهره ببرند چرا که در حال حاضر نیز بسیاری از تولیدات داخلی می تواند به اقتصاد خانواده کمک کنند بعنوان مثال تولید صنایع دستی که در خانواده به راحتی اننجام می شود و شعار ما هم این است که هنر زنان باید در تولید استفاده شود.

اصلانی تأکید کرد: انتظار داریم دولت باید برای توانمندسازی زنان در این حوزه برنامه ریزی و اقدام کند و تولید در هر زمینه از جمله کالاهای خانگی نیازمند دخالت زنان است و زنان ما همیشه ثابت کردند که هر موقع کشور نیاز داشته باشند از جان خود نیز می گذرند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: دولت باید در زمینه اقتصادی برنامه ریزی وسیع داشته باشد و مردم را برای برنامه ریزی در زمینه اقتصاد پایدار به کار گیرد و این مهم نقش بسیار مهم دولت، مجلس و حتی قوه مجریه است که با برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت مردم را برای برنامه ریزی درون زا آماده کند تا به حول و قوه الهی در نبرد اقتصادی هم ملت ایران اسلامی پیروز شوند ونقش خود را ایفا کنند.

ارسال نظرات