عضو مجلس خبرگان رهبری کارشکنی عربستان برای انجام حج تمتع را نشان از تقابل و دشمنی آنها با ایران دانست و گفت:مسئولان در وزارت خارجه و سازمان حج کاری نکنند که عزت ملت ایران مخدوش شود.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۵۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز با اشاره به کارشکنی مقامات سعودی و احتمال لغو حج تمتع امسال اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت عربستان دولتی است که آشکارا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دشمنی و تقابل قرار گرفته به همین علت از هر راهی که می تواند در نشان دادن و تشدید آن فرو گذار نمی شود.

وی تصریح کرد: از این رو از جمله کارهایی که می تواند با آن تقابل و دشمنی خود را به ملت ایران نشان دهد کارشکنی در حج تمتع این واجب دینی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اما دولت عربستان اگر بخواهد حجاج ایرانی را از طریق یک کشور دیگری به آنها ویزا دهد و از این طریق بخواهد نسبت به ملت ایران توهین کند و شان و منزلت حجاج ایرانی را رعایت نکند پذیرش این امور جای تجدید نظر دارد.

حجت الاسلام دیرباز خاطرنشان کرد: بنابراین مسولان کشورمان نباید کارهایی را بپذیرند و یا در مسیر و جریانی قرار گیرند که باعث شود عزت نفس مردم عزیزمان که به عنوان سفیران کشورمان در مراسم حج شرکت می کنند مخدوش شود.

وی بر ضرورت توجه نسبت به این موضوع تاکید کرد و افزود: مسئولان در وزارت خارجه و سازمان حج کاری نکنند که عزت ملت ایران مخدوش شود ، با شهامت و اقتدار بایستند چراکه طبق فرموده مقام معظم رهبری این اقتدار و ایستادگی است که کارها را پیش می برد نه کوتاه آمدن چراکه این کوتاه آمدن باعث می شود افرادی که در تقابل نظام اسلامی قدم بر می دارند و در دشمنی با کشور ایران هستند پیشروی خود را بیشتر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وجود دیپلماسی فعال برای رویارویی با این مشکلات را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: اگر مسولان وزارت خارجه و رایزنان فرهنگی ما با بزرگان کشورهای اسلامی مخصوصا وزرا و مسولینی که در ارتباط با فعلیت های فرهنگی و برنامه های دینی و مذهبی هستند گفتمانی را ایجاد کنند بنظر می آید توفیقات زیادی در مقابله با این زمینه ها بدست آوریم.

وی خاطر نشان کرد: لذا اگر اداره حرمین شریفین طوری باشد که در اختیار امت اسلامی و با مشارکت فعال امت اسلامی باشد بسیار امر پسندیده ای خواهد بود همچنان که در گذشته و قبل از به روی کار آمدن دولت وهابی عربستان نیز به این شکل بوده است.

ارسال نظرات