امام جمعه ارومیه گفت: در دیدار اخیر فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری به مسئله امنیت اخلاقی و اجتماعی بیش از پیش توسط مقام معظم رهبری اشاره شد که باید این مهم بیش از پیش در جامعه مورد توجه مسئولان و بزرگان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۴۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، دوری از محرمات و اطاعت از دستورات خداوند متعال اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 57 به دستور امام (ره) تاسیس و در سال 58 به طور رسمی تشکیل این قوا از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی اعلام شد.

امام جمعه ارومیه گفت: از آن زمان تاکنون کسانی که وارد این تشکیلات شده‌اند سینه خود را در برابر دشمنان سپر کرده‌اند که از دین و مملکت خود دفاع کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه سپاه از نظر علم، تفکر و دیگر جنبه‌ها به خوبی پیشرفت کرده است افزود: این پیشرفت به گونه‌ای بوده که آنان در سال 94 از سوی مقام معظم رهبری مورد تشویق و تعریف واقع و این یک دستاورد بزرگ برای سپاهیان و ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: سپاه برای نگهداری از ایران اسلامی و دستاوردهای آن، کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی و جاری کردن احکام دینی و الهی بر روی زمین ایجاد شده و باید در این راستا نهایت تلاش خود را انجام داد.

وی گفت: چهارم ماه شعبان در ایران به عنوان روز جانباز نام‌گذاری شده که این روز هم با ولادت حضرت ابوالفضل (ع) مقارن شده است و یکی از بهترین روزها است که این حضرت با رشادت‌ها و جان نثاری‌های خود در راه حفظ جان امام حسین(ع) و فرزندان وی و در راس آنها دین اسلام زبان زد عام و خاص شده است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: جانبازانی که در راه حفظ دین و کیان خود اعضا و جوارح خود را فدا کرده‌اند نزد خداوند متعال از جایگاه بالاتری برخوردار بوده و طبق روایات رتبه‌ای بالاتر از رتبه شهدا دارند که مافوق تصور بشر است و علاوه بر آن خانواده این افراد که از آنان نگهداری می‌کنند نیز از جایگاه بالاتری نزد باری تعالی برخوردار هستند.

ارسال نظرات