جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان:

اتمام ساخت نیم‌ضریح حرم امامین عسگریین (ع) طی یک سال آتی

طبق زمان‌بندی صورت گرفته پروژه ساخت نیم‌ضریح حرم امامین عسگریین (ع) حداکثر تا یک‌سال آینده به اتمام می رسد.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۳۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در حاشیه حضور و بازدید حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم لاجوردی، نماینده حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی در امور عتبات عراق در کارگاه ضریح‌سازی زنجان، در جمع خبرنگاران گفت: طبق زمان‌بندی صورت گرفته پروژه ساخت نیم‌ضریح حرم امامین عسگریین (ع) حداکثر تا یک‌سال آینده به اتمام می رسد.

سیدعزالدین موسوی افزود:‌ مرحله ساخت چوب و مس نیم‌ضریح سرداب حرمین امامین عسگریین (ع) به اتمام رسیده و از ابتدای سال‌جاری وارد مرحله نقره‌کاری و زرگری مس برای این ضریح شدیم که این کار به همت هنرمندان بومی و غیربومی این هنر، در زنجان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: طبق زمان‌بندی صورت گرفته در نهایت تا یک‌سال آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید و آماده نصب خواهد بود.

سیدعزالدین موسوی خاطر نشان ساخت: هنرمندان زنجانی در این حوزه می توانند دانش افزایی کنند و از مشارکت مطلوب مردم برای پروژه های آتی بهره مند شوند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان، مشارکت مردم را در ساخت ضریح امامان معصوم (ع) مطلوب ارزیابی و ابراز کرد: از جمله مشارکت مردم زنجان می‌توان به ساخت درب نقره حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا، سازه‌های فلزی دارالضیافه، درب نقره حرم امامین جوادین (ع) که به همت مردم زنجان در اصفهان ساخته شد، پنجره‌های دور گنبد سامرا و نیز به آخرین خشت طلای گنبد حرم امامین عسگریین (ع) که توسط نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان روی گنبد نصب شد، اشاره کرد.

ارسال نظرات