مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:
طبق اساس‌نامه جمعیت هلال‌احمر، مجامع شهرستانی، استانی و کشوری، ارکان جمعیت را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۲۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طبق اساس‌نامه جمعیت هلال‌احمر، مجامع شهرستانی، استانی و کشوری، ارکان جمعیت را تشکیل می‌دهند.

طاهری با تاکید بر مجمعی بودن انتخابات مذکور، افزود: از هر شهرستان 4 نفر به عنوان عضو اصلی شورای اجرایی و یک نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب می‌شود. به عبارتی، در سطح استان 28 نفر به عنوان شورای اجرایی و 7 نفر برای بازرسی انتخاب خواهند شد، این در حالی است که شورای اجرایی و بازرسی هر شهرستان به ترتیب دو نفر و یک نفر عضو علی‌البدل دارند.

وی اظهار داشت: منتخبان، تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان جمعیت هلال‌احمر هستند. از این‌رو، در شهرستان به صورت شورای اجرایی، در استان به صورت هیئت مدیره و در سطح کشور به صورت شورای عالی ظاهر می‌شوند. در واقع منتخبان جزو تصمیم‌گیران هستند و از آن‌جایی که قریب به اتفاق آن‌ها، داوطلب و جوان هستند، به جمعیت هلال‌احمر در راستای تحقق اهداف تعریف ‌شده در اساس‌نامه کمک می‌کنند.

طاهری با تاکید بر این‌که برگزاری انتخابات، زمینه را برای بهره‌مندی از ظرفیت امدادگران و جوانان عضو جمعیت فراهم می‌کند، تصریح کرد: بازرسان نیز، اسناد مالی و مسایلی که احیانا در شوراها پیش می‌آید را بر اساس آیین‌نامه بررسی می‌کنند. در واقع، بازرسان نمی‌توانند در مسایل اجرایی دخالتی داشته باشند، اما قادر به بازرسی ارکان جمعیت و ارائه گزارش به شورای اجرایی، هیئت مدیره و شورای عالی خواهند بود.

ارسال نظرات