واکنش یک نماینده مجلس به رفتار دوگانه دولت در ماجرای مینو خالقی و بیش از 3 هزار دانشجو در گفت‌گو با «بسیج»:

به آقای وزیر کشور تسلیت می‌گویم/در قضیه بورسیه‌ها حاکم اسلامی فریاد زد به عده‌ای ظلم شد اما با ظالمان برخوردی صورت نگرفت

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: یک سال قبل در یک برنامه رادیویی بیان کردیم که چنین اتفاقاتی در فضای مجازی در حال رخ دادن است و با آبروی افراد بازی می‎شود ولی وزیر کشور هیچ وقت نیز با عاملان این قضیه برخورد نکرد.
کد خبر: ۸۶۷۶۳۶۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در خصوص اقدام سریع وزارت کشور در بازداشت مدیر کانال انتشاردهنده عکس‎های مینو خالقی و عدم واکنش در قبال بازی با آبروی بیش از 3 هزار دانشجوی بورسیه در فضای مجازی تصریح کرد: تفاوت عملکرد دولت در قبال این 2 موضوع کاملا روشن است؛ از دید دولت آن دانشجویان حقشان است آبرویشان برود، اما در خصوص خانم خالقی؛ باید آبروی او حفظ شود!

جعفری در ادامه افزود: اگر این دانشجویان بورسیه هم در باند خاصی قرار می‏‎گرفتند حتما دستور پیگیری برای برخورد با عوامل انتشار اسامی آن‎ها در فضای مجازی داده می‎شد؛ در نگاه دولتمردان شهروندان متفاوت هستند و برخی افراد کسانی را دارند و عده‎ای دیگر کسانی ندارند که به حمایت ازآن‎ها بپردازند.

وی عنوان کرد: در موضوع بورسیه‎ها آیا از این مهم‎تر که رهبر معظم انقلاب فریاد زد و به عنوان حاکم اسلامی فرمود در این قضیه بورسیه‎ها به یک عده‎ای ظلم شده است؟ وقتی حاکم اسلامی حکم می کند به اینکه به یک عده‎ای ظلم شده؛ باید مظلوم را پیدا کرد و از او تفقد کرد و ظالم را هم پیدا کرده و این اقدام او چه عمد بوده و چه غیر عمد باید با او برخورد قانونی و منطقی صورت گیرد، ولی دولتمردان هیچ وقت صلاح نداستند این اقدام را انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در چرایی این نوع برخورد دولت اظهار داشت: به این دلیل که در موضوع بورسیه‎ها منافعی برای آن‎ها نبود که در آن ورود پیدا کنند، مثلا وقتی آبروی یک جوانی رفت به فلان مسئول چه ضرری می‎رسد؟ و این مطلب می‎تواند به یک پروژه‎ای تبدیل شود که فردا روزی برای این افراد رأی داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: من شخصا به آقای وزیر کشور تسلیت می‎گویم؛ از این بابت که چرا در موضوع بورسیه‎ها وارد میدان نشد و به خواسته‎های این دانشجویان توجه نکرد و چرا در ایام انتخابات این همه شبهه، تهمت و شایعه علیه خیلی افراد ایجاد شد و برخوردی در این زمینه صورت نگرفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه این برخورد دوگانه دولت و وزارت کشور خیلی قابل قبول نیست افزود: به آقای وزیر کشور می‎گویم "گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آنچه هست گیرند"؛ اگر قرار است با متخلفان برخورد کنند با همه برخورد کنند؛ یعنی راه منطق را برای همه در پیش بگیرند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه اگر برخورد قانونی و منطقی و برابر سطوح قانونی جاری در کشور اجرا شود خوشحال می‎شویم عنوان کرد: یک سال قبل نیز در یک برنامه رادیویی بیان کردیم که چنین اتفاقاتی در فضای مجازی در حال رخ دادن است و با آبروی افراد بازی می‎شود ولی وزیر کشور هیچ وقت نیز با عاملان این قضیه برخورد نکرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: این که یک جایی قدرت در دست این حضرات است و طبق آن برخورد می‎کنند؛ ممکن است چند صباحی هم وفق مراد آن‎ها پیش رود، اما آینده خوبی برای آن‎ها نخواهد داشت.
ارسال نظرات