استاندار خراسان رضوی گفت: از ظرفیت وزارت خارجه برای معرفی بهتر مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام استفاده شود.
کد خبر: ۸۶۷۶۳۳۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ی کشورمان که به مشهد سفر کرده بود؛ با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی، اظهار داشت: همجواری با مرز و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه ، به عنوان یک مزیت منحصر به فرد محسوب می شود.

وی افزود: تامین زیر ساخت های مناسب حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی و همچنین فعال بودن بازارچه های مرزی، زمینه را برای توسعه ی صادرات غیر نفتی استان و کشور فراهم نموده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای رفع مشکلات و چالش های صادر کنندگان کالا به کشورهای هدف صادراتی، خاطر نشان کرد: در سال اقتصاد ملی، اقدام و عمل باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی جهت تحقق شعار سال استفاده کنیم. 

رشیدیان به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت وزارت خارجه برای استفاده بهینه از این فرصت و دعوت از سفرای کشورهای مسلمان  بهره ببریم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در مشهد و زیارت بارگاه منور رضوی، گفت: باید بتوان از جایگاه ویژه خراسان رضوی در تقسیم کار ملی بهره ی لازم رابرد.

وی با بیان این که رویداد مشهد 2017 فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به کشورهای مسلمان و جهانیان است؛ افزود: آمادگی داریم در این راستا با استانداری خراسان رضوی همکاری کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها