رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در مراسم غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا به مناسبت هفته بسیج فرهنگی گفت: معلمان باید با نشر علم خود به نسل جوان، دِین خود را نسبت به شهدا اَدا کنند.
کد خبر: ۸۶۷۶۲۳۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، مراسم غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا و تجدید بیعت با شهدا و امام راحل(ره) با حضور مسئولان و جمعی از فرهنگیان بسیجی استان در بهشت محمدی(ص) سنندج برگزار شد.

 

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا هم تجدید بیعتی است با شهدای گرانقدری که جان خود را فدای انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل کردند و هم مراسمی برای زدودن زنگار از دل های دنیوی خودمان است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهید کسی که گواهی اعمال ما در روز قیامت از جانب او صادر می شود، بیان داشت: شهید، شاهدی است که بر اعمال ما گواهی می دهد. اگر ما بخواهیم معنای انقلابی شهید را بیان کنیم باید بگوییم؛ شهید شمعی است که خودش آب می شود، ولی اطرافش را روشن می کند و با نوری که می بخشد راه حق و حقیقت را به دیگران نشان می دهد.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند « هر کس مدتی با قومی هم نشینی کند، خصلت های آن قوم در او ظاهر خواهد شد» ابراز داشت: اگر ما امروز با شهدای عزیز هم نشین باشیم، یقیناً ویژگی های شهدا که اخلاص، ایمان، تعهد و از جان گذشتگی است در ما نیز نهادینه خواهد شد و ما با این ویژگی ها بهتر می توانیم به انقلاب اسلامی و مردم خدمت کنیم.

 

قربانی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی جزء اولین کسانی بودند که از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دور امام خمینی(ره) جمع شدند و با ایشان بیعت کردند ابراز داشت: شهدای انقلاب اسلامی با تقدیم جانشان از هویت دینی و ملی ما دفاع کردند و معلمان عزیز که شغلشان تعلیم و تربیت است، می توانند با نهادینه سازی هویت دینی و ملی در دانش آموزان، دِین خود را به شهدای انقلاب اَدا نمایند.  

 

محمد سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک این روز به معلمان گفت: در زمینه اهمیت علم و دانش، روایات متعددی وجود دارد که جایگاه علم آموزی در اسلام را مشخص می کند. در همین زمینه حدیث شریف «مداد العلما افضل من دما شهدا»، برای همه معلمان نوید بخش راه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات