حمید
کارشناس فضای مجازی عضو هیات علمی دانشگاه ایلام/
بلوچی با اشاره به اینکه فضای مجازی در تبلیغ پان کردیسم در ایلام نقش خطرناکی برای فرهنگ منطقه کرد نشین دارد، گفت: این پان کردیسم که از کردستان، کرمانشاه، ایلام تا کردستان عراق پیش رفته تهدیدی برای تضعیف کشور هستند.
کد خبر: ۸۶۷۶۱۸۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکترحجت بلوچی عضو هیات علمی انشگاه ایلام و کارشناس فضای مجازی در کارگاه جنگ نرم در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: رسانه اینقدر قدرتمند است که می تواند نگرش انسان را در طیف بالای تغییر دهد.

حجت بلوچی ادامه داد: امروزه با فراگیر شدن اینترنت اهمیت رسانه در نسل ها بیشتر شده است و در دهه اخیر با دو طرفه شدن رسانه و مبادلات داده، رسانه وحدت ملی هر کشوری را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در تبلیغ پان کردیسم در ایلام نقش خطرناکی برای فرهنگ منطقه کرد نشین دارد، گفت: این پان کردیسم که از کردستان، کرمانشاه، ایلام تا کردستان عراق پیش رفته تهدیدی برای تضعیف کشور هستند.

بلوچی با بیان اینکه اکنون ابزار جنگ رسانه وسایل قابل حمل"گوشی موبایل" هستند؛ تاکید کرد: در اصلی آمریکا این است که در هرکجای جهان هستید باشید اما آمریکایی باشید و آمریکایی فکر کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه ایلام تصریح کرد: برنامه های مخرب VOA آماج حملات رسانه ای خود را علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و رسانه بی بی سی به دنبال ترویج سکولاریسم در دانشگاه ها، تغییر سبک زندگی فردی و ...برنامه های زیادی طراحی کرده است.

وی با عنوان اینکه رسانه های غربی یکسال قبل از فتنه 88 برنامه های خود را آغاز کردند؛ اذعان کرد: عوامل تلویزیونی بی.بی.سی فارسی منافقین و افراد فراری از کشور هستند که برای تاثیر پذیری برنامه های خود حتی از طلبه و خانم های با حجاب هم استفاده می کنند.

دکتر حجت بلوچی عضو هیات علمی دانشگاه ایلام بیان داشت: فرحناز قاضی زاده، نادر سلطان پور، سیما علی نژاد، جمال الدین موسوی، مسعود بهبودی متخصص تحلیل روزنامه و بهزاد بلور از کارکنان بی بی سی هستند که علیه کشور ایران برنامه ریزی می کنند.

وی، عنوان کرد: وظیفه SNA کنترل تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی است که متاسفانه در دنیا بالاترین آمار استفاده کنندگان از فیس بوک، تلگرام، واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی ایرانی هستند.

دکتر بلوچی با اشاره به اینکه فضاهای مجازی هیچ امنیتی ندارد و مدیریت این شبکه ها بر عهده انگلیس است؛ اظهار کرد: بیشتر جوانان ایران از رده های سنی 15 تا 35 سال از این شبکه ها استفاده می کنند ر حالی که غربی ها خود کمتر از شبکه ها استفاده می کنند.

وی در آخر گفت: رفاه طلبی، ترویج بحران هویت، جایگزینی حیوان به جای انسان، پورنوگرافی یا هرزه نگاری، آزادی یواشکی، ازدواج سفید، هم جنس گرایی، تبلیغات فرا زناشویی، خشونت و نشر نماد شیطان پرستی از برنامه های جنگ روانی رسانه های غربی است.

ارسال نظرات