خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع)قزوین اظهار کرد: 8 واحد صنایع تبدیلی با تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کمک بانک مهر اقتصاد ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۷۶۰۶۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع)استان قزوین گفت: 8 واحد صنایع تبدیلی با تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کمک بانک مهر اقتصاد ایجاد شده است.

وی افزود: برای ایجاد این طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیش از 145 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به این افراد پرداخت شده است .

این مسئول با اشاره به پرورش قارچ در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در سال گذشته 13 واحد پرورش قارچ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با پرداخت 305 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان راه اندازی شده است.

کاظمی با اشاره به عملکر نا مناسب در راستای این طرح متذکر شد: متاسفانه در ارتباط با تحقق و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی توسط مبتکران، مسئولان حوزه‌های مختلف این امر تبیین نشده است و اینکه بسیاری از افراد اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی معرفی کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) اضافه کرد: طرح های اقتصاد مقاومتی ضامن حرکت به سمت جلو و پیشرفت ملت ایران است و مسئولان و دست اندرکان باید با برنامه ریزی درست و به جا و درک بندهای این امر برنامه ریزی کنند.

این مسئول مطرح کرد: بحث  اصلاح الگوی  مصرف که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است  باید بیشتر  مورد توجه قرار گیرد چرا که متاسفانه یکی از پر مصرف ترین کشورها در دنیا هستیم واین امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی برخلاف تصور کشورهای غربی  اعمال سیاست‌های سخت گیرانه اقتصادی نیست بلکه استفاده مفید از سرمایه های  داخلی کشور است چرا که کشور ما دارای سرمایه  مادی و معنوی بسیاری است در حالی که این سیاست های سخت گیرانه در خدمات ونظام‌های غربی مشاهده می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین در خاتمه متذکر شد: تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی به این معنا است که سرمایه های خردی که در اختیار مردم قرار دارد و توانمندی هایی که میتوان در حوزه تولید ایجاد کرد ، توسط دولت و نظام حمایت شود تا بتوانیم در حوزه اقتصاد به پیشرفت های چشمگیری برسیم .

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها