خبرهای داغ:
سردار سلامی گفت: اینکه فکر شود سعادت ما در خوش بینی نسبت به دشمنان و رضایت دشمنان است، این خلاف منطق قرآن است.
کد خبر: ۸۶۷۵۹۱۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، یادواره شهدای یگان های زرهی استان فارس با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس، امیر سرتیپ علی سامانی فرمانده ارشد ارتش در فارس و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران یگان های زرهی برگزار شد.

سردار سلامی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در عصر پیچیده ترین توطئه های تاریخ با سیاست ها و راهبردهای دشمنان اسلام مواجهه ای افتخار آمیز و پیروزی آفرین را مدیریت می کنند، گفت: شهدا در پرتو ولایت فقیه صحنه های نبرد را به میدان مواجهه عاشقانه و عاشورایی فرزندان امت اسلام تبدیل نموده اند.

وی با بیان اینکه حضور در جمع مردم انقلابی و متدین استان فارس را که مهد پرورش عالمان بزرگ، مجاهدان صف شکن و شهیدان جاودانه است را افتخاری برای خود می دانم، گفت: فارس در تصویرگری هویت نوین ایران اسلامی بعنوان یک کشور مقاوم، حق جو و عدالت طلب نقشی تعیین کننده ایفا نموده و در تکامل نقشه افتخار و اقتدار این ملت تاثیری تعیین کننده دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه خانواده شهدا نماد صبر، استقامت و شکوه ملت ایران در عرصه رویارویی با استکبار جهانی هستند، گفت:خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت بزرگ ایران هستند و بواسطه وجود ایشان خداوند رحمت خود را بر ملت های مسلمان جاری نموده است، شهدا به آرزویشان رسیدند و این در حالی است خانواده های شهدا آروزهایشان را فدا نمودند، این کار بسیار بزرگی است.

وی با تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زرهی، گفت: با شهادت شهیدان، لباس عزت بر تن ملت ایران پوشانده شد، آن ها در آتش سوزان تانک ها سوختند و شعله های فروزانی برای حرکت ملت ایران بسوی منزلت، استقلال و کرامت ساختند، هویت و عزت ایران محصول فداکاری فزرندان ملت و صبر و شکیبایی خانواده های شهدا بر تحمل سختی هاست، بر اساس سنت الهی، آسایش جوامع از پس تحمل سختی ها آشکار می شود.

سردار سلامی با بیان اینکه میلاد امام حسین (علیه السلام) تولد تمام فضیلت ها و نشان دهنده مفهوم زنده حقیقت ایمان، آگاهی، عطوفت، روح جهاد، عدالت و پاسداری از اسلام است، گفت: اینکه شخصیت بزرگی نظیر امام حسین (ع) که نور هستی است برای دفاع از اسلام شهید بشود نشان دهنده شکوه و بزرگی دفاع و پاسداری از اسلام و حجتی برای ماست.

وی افزود: ما به توپ، تانک و موشک نمی بالیم، ما به وجود مردانمان می بالیم که سرشار از جوانمردی هستند، مردانی که از حضرت ابوالفضل (علیه السلام) مردانگی، مهر و وقار را آموخته اند، از حضرت علی اکبر (علیه السلام) حضور در قلب میدان نبرد را آموخته اند و مادران ایشان نیز از حضرت ام البنین صبر را یاد گرفته اند، این ها سرمایه های عظیم تمدنی هستند که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پرچمدار پی ریزی ساختمان آن هستند تا برای همیشه مسلمانان جهان از شَر سیطره استکبار نجات پیدا کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان نمود: قرآن برای مسلمان آزادی، عزت، شرف و استقلال قائل است، ما بدنبال بازیابی این عزت هستیم و از پا نخواهیم نشست، اگر هنوز کاروان شهدا را می بینید که بر روی دستان مردم وفادار و متدین تشییع می شوند این برای بازیابی هویت اسلامی از دست رفته مسلمانان است، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بدنبال بازیابی شکوه مسلمانان هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه ، شهدا در آسمان حقیقت امت اسلام، ستارگان هدایت کننده هستند، گفت: مسیرهای سختی را طی نموده ایم و مسیرهای سختی را هم پیش رو داریم، البته آشکارا رحمت الهی را در این مسیرها دیده ایم.

وی ادامه داد: ملت ایران در پرتو اسلام، قرآن و هدایت ولایت فقیه در طول 38 سال انواع تهاجمات جهانی نظیر جنگ تحمیلی هشت ساله، محاصره اقتصادی، تهاجمات فرهنگی، عملیات روانی و جنگ های نیابتی را تجربه نموده و در عین حال اَمن و رو به آبادانی و پیشرفت ایستاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران در مقابل بزرگ‌ترین امپراطوری های تاریخ سربلند ایستاده و تحمیل کننده اراده بر دشمنان بزرگ است، گفت: اخیرا نمونه کوچک این ایستادگی و سربلندی را در مواجهه تفنگداران نیروی دریایی سپاه با نیروی دریایی آمریکا دیدید، تقابل عزت با ذلت را دیدید، این تصویر یک شکوه بود به گونه ای که همه ببینید و قضاوت کنند که در ایران روحیه ایستادگی موج می زند، فرزندان ما کمر استکبار را شکسته اند، ما در عین حال که جنگیده ایم، پیشرفت کرده ایم، این ثمره خون شهیدان ماست.

وی با تاکید بر اینکه سه عامل اصلی " اسلام، رهبری و مردم "  اساس همه توفقیات و پیروزی های ملت ایران هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی  (مدظله العالی) سازنده نقشه راه پی ریزی تمدنی هستند که به ظهور متصل خواهد شد و جهان را از عدل، قسط و داد پُر خواهد نمود، این نقشه راه سعادت ماست و جز این هیچ راه دیگری وجود ندارد.

سردار سلامی با اشاره به آیات قرآن گفت: کفار و مشرکان اگر ظفر یابند هیچ عطوفت و تعهدی نسبت به ما ندارند، ما تجلی این آیات را امروز در رفتار آمریکایی ها نسبت به برجام می بینیم، منطق رهبر انقلاب (مدظله العالی) منطق وحی است، اینکه ایشان می فرمایند به دشمن بی اعتمادیم، قرآن این را می گوید، قرآن حق مطلق است، اینکه فکر شود سعادت ما در خوش بینی نسبت به دشمنان و رضایت دشمنان است، این خلاف منطق قرآن است، مقامات سیاسی باید بر اساس منطق قرآن با دشمنان رفتار کنند. (کَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْکُمْ لا يَرْقُبُوا فيکُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَکُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبي‏ قُلُوبُهُمْ وَ أَکْثَرُهُمْ فاسِقُونَ) (سوره توبه).

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان صحبت هایش با بیان اینکه شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) مجاهدان مهاجری هستند که جهاد را بر همه چیز ترجیح داده و تاج افتخار این ملت هستند، گفت: اساس پیروزهای ملت ایران در برابر استکبار جهانی در یکپارچگی سه حقیقت " اسلام، رهبری و مردم " نهفته است، انقلاب اسلامی  در تمام عرصه ها دشمنان را عقب رانده است، یک زمانی دشمنان پشت کرخه و کارون بودند اما الان در دریای سرخ و مدیترانه هستند، این یک سنت الهی است که مسلمانان هرگاه جهاد کنند خداوند ایشاتن را یاری می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها