خبرهای داغ:
یادواره جام عقیق ویژه بزرگداشت سردار شهید محمدرضا عقیقی، شهید قرآنی شیراز در جوار آرامگاه لسان‌الغیب شیرازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۸۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
یادواره جام عقیق ویژه بزرگداشت سردار شهید محمدرضا عقیقی، شهید قرآنی شیراز شامگاه  در جوار آرامگاه لسان‌الغیب شیرازی برگزار شد.

احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی شهرداری شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: اگر روزگاری شهدای ما جان شیرین خود را فدا کردند و جانبازان نیز دست‌ها، پاها و اعضای بدنشان را در مناطق مختلف جنگی جاگذاشتند، برای این بود که ما امروز دستمان را جلوی بیگانگان دراز نکنیم و یک کشور مستقل و سرافراز بمانیم.

وی، ایثارگری‌های شهدا و جانبازان را مهم‌ترین عامل جهت تداوم افتخار و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: اگر امروز هگمتانه،‌ تخت جمشید، پاسارگاد و سایر نشان‌های افتخارآمیز ایرانیان برقرار است و یک سانتی‌متر از خاک ما به دست بیگانگان نیفتاده است، صدقه سر کسانی است که جاودانه تاریخ شدند.
همتی بوشهری با بیان اینکه سردار شهید عقیقی یکی از این ستارگان درخشانی بود که در این راه خوش درخشید، گفت: آن زمان که دشمنان این مرز و بوم نقشه کشیده بودند تا ایران را تجزیه کنند، هیچگاه گمان نمی‌کردند که از این خطه شیرمردانی سر برآورند و تمام نقشه‌های شوم آنان را نقش برآب کنند.

رئیس سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در ادامه به برگزاری این یادواره اشاره کرد و گفت: سبک و سیاق یادواره سردار شهید عقیقی با سایر یادواره‌های شهدا متفاوت است چرا که ما نخواستیم آن را در گوشه‌های مساجد و تکایا برگزار کنیم، بلکه آن را در جوار آرامگاه لسان‌الغیب شیرازی برگزار کردیم تا تمام شهروندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند و بدین طریق مردم بدانند که در کنار سایر برنامه‌های فرهنگی، محفل شهدا همچنان پرجوش و پررونق است.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ما، فرهنگ والای بسیجی و دشمن‌شکن است، گفت: فرمانده نام‌آور ایران اسلامی، بسیجی است لذا باید بسیجی‌وار در عرصه دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی حضور یابیم و طی طریق کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها