امام جمعه شهرستان چرداول گفت:زکات یکی از واجبات مالی و عبادی است که پرداخت آن در نظام اسلامی از اهمّیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۸۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از دیار زاگرس، حجت الاسلام والمسلمین "احمد امرائی"امام جمعه شهرستان چرداول در خطبه های نماز جمعه این شهرستان در مسجد جامع شهر سرابله با اشاره به پرداخت زکاتگفت:زکاتیکی از واجبات مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمّیت بالایی برخوردار است و در منابع دینی مانند کتاب و سنّت در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏ از پنج ستون دین اسلام به شمار می‏ رود.

وی اظهار داشت:دردورانحکومت پیامبرگرامی اسلام‏(ص) و امام علی بن ‏ابی‏طالب‏(ع) اکثر گرفتاریها و کمبودها و نیازهای اقتصادی از طریق زکات تأمین می‏ شد.

امام جمعه شهرستان چرداول افزود:در حقیقت دادن زکاتاموال موجب بیمه شدن ثروت آدمی است، همان گونه که زکات فطره نیز بیمه جان و عمر انسان است.

امرائی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع)وروز جوان گفت:حضرت علی اکبر(ع)بهترین الگو برای جوانان ما است.

وی تصریح کرد:جوان، كانون شور و هيجان، مركز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمايه آينده يك ملت است؛ از اين رو دولتها بایددر برنامه ريزيها و سياستهاي فرهنگي و اجتماعي توجه ويژه اي به اين نسل داشته باشند.

امام جمعه شهرستان افزود:شناخت دردها و دغدغه هاي فكري نسل جوان ضروري است و بايد دانست كه دردها هميشه نشانه بيماري نيست، بلكه گاه نشانه بيداري نيز هست پس براي درمان، بايد اين نسل نوخواسته را بشناسيم و مزايا و عيبهايش را بدانيم.

امرائی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرمانده هان وکارکنان نیروی انتظامی گفت:ایجاد امنیت مقوله‌ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند.

وی اظهار داشت:امنیت از مهم‏ترین و ضروری‏ترین نیازهای زندگی بشراست وانسانتنها در پرتو آن می‏تواند اموردنیویواخرویخویش را با آسایش خاطر سامان دهد.

خطیب نماز جمعه شهرستان چرداول با اشاره به روز ملی جمعیتگفت:به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان روز ملی جمعیتدر تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

وی افزود:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، مقام معظم رهبری با تاکید بر برنامه ریزی های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاستهای افزایش جمعیت، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کردند.

ارسال نظرات