خبرهای داغ:
نخستین شورای قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس همزمان با ارزیابی این کانون‌ها به میزبانی واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۷۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

عبدالحمید فرزانه دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی فارس در نخستین نشست شورای قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان اظهار داشت: ملاک ارزیابی در عملکرد یک‌ ساله کانون‌های قرآن و عترت(ع) دانشگا­ه­­­­ آزاد اسلامی استان­‌ها از نظر کمی و کیفی، برگزاری مسابقات شفاهی و کتبی در بخش‌های استادان، کارکنان و دانشجویان، تعامل با نهاد­‌ها و دانشگاه­‌ها، نشست‌های سالانه قرآنی در واحد­‌ها، انتشار نشریات قرآنی، جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی، برنامه‌ریزی درس روخوانی قرآن کریم، تشکیل کلاس‌های آموزشی فوق‌برنامه، برگزاری جلسات شورای قرآن و عترت، جذب استادان، دانشجویان و کارکنان به شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و در نهایت خلاقیت‌های قرآنی در دانشگاه­‌هاست.

در ادامه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت این جلسه گفت: زمانی که بحث قرآن و عترت مطرح می‌شود باید برگردیم به اینکه فلسفه وجودی قرآن و عترت چیست.

حجت‌الاسلام‌ حمید محمودیان ادامه داد: قرآن کریم نیاز مبیّن دارد و هنگامی عترت در کنار قرآن باشد پیام قرآن به همگان رسانیده می‌شود، گاه در اثر افراط تنها به قرآن پرداخته می‌شود و عترت و جایگاهش را از دست می‌دهد که ممکن است گاهی بالعکس شود.

وی افزود: گاهی ممکن است افراد فهم خودشان را در نظر بگیرند مانند تفکر خوارج که فهم خود را در نظر گرفتند و فهم حضرت علی(ع) را کنار گذاشتند و یا گروه داعش که به انحراف کشیده شده‌اند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس در پایان به مسؤولان قرآن و عترت سفارش کرد که با توجه به مسئولیت ارزشمندی که به عهده ‌دارند مسؤول دفاع از نظام، اسلام و قرآن، عترت و ولایت‌فقیه هستند.

به گزارش فارس، کارشناسان اداره فعالیت‌های قرآن و عترت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و مسؤولان کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی فارس نیز در این مراسم حضور داشتند و همزمان جلسه ارزیابی کانون‌های قرآن و عترت واحدهای این استان در محل دیگری تشکیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها