امام جمعه ملکشاهی گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند نظام اقتصادی جهان را تغییر دهد.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۷۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از ملکشاهی خبر، "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) گفت: مهمترین ویژگی علی اکبر(ع) روحیه انقلابی بود، علی اکبر (ع) آنچنان شخصیتی است که می تواند با توجه به ویژگیهای شخصیتی رفتاری و کرداری که در ایشان بود، برای جوانان به عنوان یک الگوی برتر معرفی شود.

وی اظهار کرد: علي‌اكبر(ع) در جواني با ويژگيهاي اخلاقي و رفتاري خود نگاه انبوه جوانان را به سوي خود جلب مي‌كرد، علي‌اكبر(ع) صفات جد خود را مي‌دانست، از اين‌رو، همواره در آينه اخلاق و رفتار او نظر مي‌كرد و خود را بدان صفات مي‌آراست. به هنگام جواني در ميان جمع و با دوستان خود، گشاده رو و شادمان بود؛ ولي در تنهايي، اهل تفكر و همراه با حزن بود.

امام جمعه ملکشاهی بر استفاده از ظرفيت جوانان براي حفظ هويت ديني و ملي تاکید کرد و گفت: جوانان در بازسازي و آينده جامعه و هويت ملي و مذهبي اهميت به سزايي دارند.

سیدابوالفضل حسینی افزود: دنیای جوانی، دنیای گسترده‌ای است و جوان سرشار از انرژي، خلاقيت و نوآوري است از اين‌رو نبايد با درگيركردن آن‌ها در تشريفات معمول اداري، انگيزه آن‌ها را كاهش داده و از اين ظرفيت عظيم براي واگذاري امور به آنان استفاده درستي نكنيم.

خطیب جمعه ملکشاهی تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده و توجه خاصی به آن نمی شود اداره ورزش و جوانان شهرستان نه برنامه ای برای این قشر دارد و نه تشکیلات پاسخگو، متاسفانه مدیر شهرستان هر چند ماه عوض می شود و اداره به این مهمی ثبات مدیریتی ندارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: با توجه به درصد بالاي جمعيت و نقش سازنده جوانان در سرنوشت آينده كشور، اين موضوع اهميتي دو چندان دارد و مسولین باید توجه ویژه به این ظرفیت داشته باشند.

وی اذعان کرد: با ارائه برنامه ای شاخص و پر محتوا بايد از ميراث تمدن بزرگ ايراني، اسلامي براي ارتقاي هويت ملي و مذهبي جوانان به‌ درستي بهره بگيريم، بدعت‌هاي نادرست ديني و ملي در جوامع امروزي زمينه ساز بسياري از معضلات اجتماعي است كه كشورهاي غربي براي سست كردن اراده جوانان اقدام به تبليغ اين بدعت‌ها از طريق شبكه‌هاي مجازي و ماهواره‌اي در بين جوامع اسلامي علي‌الخصوص قشر جوان مي‌كنند. جوانان مي‌توانند در تقويت هويت ديني و ملي خودشان نقش به سزايي را ايفا كنند، در موضوعات جوانان هيچگاه از خودشان كمكي نگرفتيم در حالي‌كه هر زمان جوان‌ها به صحنه آمدند، سهم و نقش خود را به‌خوبي ايفا كردند.

امام جمعه ملکشاهی با تاکید بر تلاش براي تقويت هويت ديني و ملي جوانان، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي در امور مربوط به جوانان بايد فراتر از وظايف ذاتي خود عمل كنند.

سیدابوالفضل حسینی ادامه داد: آیت الله العظمی جوادی آملی با تبیین معنای غیرت در فرهنگ اسلامی اذعان داشتند؛ در فرهنگ قرآنی غیرت را سه عنصر معرفت، هویت و غیر زدایی تشکیل می دهند؛ غیرزدایی به این معنا است که اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.

خطیب جمعه ملکشاهی افزود: حلال خوری مسلمان ها باعث شده تا صنایع مختلف غذایی و... فرایند تولید خود را اصلاح کرده و برچسب حلال را روی محصولات خود بزنند تا جاییکه در انگلستان که ۵٪ مسلمان وجود دارد اکثر تولیدکنندگان موادغذایی به تولید محصولات حلال روی آورده اند.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: اگر حلال خوری، نظام غذایی کشورهای غیرمسلمان را تغییر می دهد، اقتصاد مقاومتی می تواند نظام اقتصادی جهان را تغییر دهد.

ارسال نظرات