خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

احقاق حقوق شهدای کشورمان در حادثه منا پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از مسؤولان ذی‌ربط خواست تا حقوق شهدای کشورمان در منا و حوادث سال گذشته عربستان را از مراجع ذی‌ربط پیگیری کنند و بگیرند.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۶۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به کارشکنی‌های آل سعود برای حجاج ایرانی اظهار داشت: در آیات قرآن به مسئله جلوگیری از اجرای مراسم حج و گناه شمردن این عمل اشاره شده است که تا به امروز حکومت عربستان نسبت به زائران ایرانی بهانه‌گیری‌های بسیار کرده و اجازه تشرف به حرم امن الهی را نداده است.

وی از مسؤولان ذی‌ربط کشور خواست تا نسبت به احقاق حقوق شهدای منا و حوادث سال گذشته عربستان از طریق مراحع بین‌المللی اقدام و اقامه دعوا کنند.

امام‌ جمعه شیراز با ابراز تأسف از عدم وحدت بین کشورهای اسلامی تصریح کرد: اگر انسجام و وحدت وجود داشت کشورهای مسلمان باید جلوی کارشکنی‌های آل سعود برای حجاج ایرانی را می‌گرفتند.

ایمانی با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امنیت مسئله اساسی تمام دولت‌ها است که برای پایدار شدن آن تلاش می‌کنند اما اطراف ما و از قلب اروپا گرفته تا کشورهای آسیایی و غرب آسیا پر از آتش و جنگ است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه باید امنیت فکری، جانی و اخلاقی در جامعه حفظ شود خاطرنشان کرد: حفظ امنیت تنها توسط نیروی انتظامی تأمین نمی‌شود و تمام مسئولان کشور باید برای این مهم نیروی انتظامی را یاری کنند.

خطیب جمعه شیراز گفت: نیروی انتظامی پیش از برقراری انواع امنیت، باید خود از سلامت فکر و اندیشه برخوردار باشد و به‌عنوان مطالبه مردم تحقق آن را دنبال کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر و روز جوان بیان کرد: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور و دوران جوانی نیز بهترین و اثرگذارترین دوران زندگی است و هر گروهی بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کند نتیجه می‌گیرد.

وی با بیان این‌که جوان مانند زمین مساعد کشت است که هر بذری در آن بکارند خوب پاسخ خواهد داد.

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به دستاوردهای چشمگیر جوانان کشور در عرصه‌های هسته‌ای، علم و فناوری و برداشتن گام‌های بلند توسط آنان تصریح کرد: آیا دشمن برای جوانان ما برنامه ندارد؟ و باید حرمت جوان نگه داشته شود و شخصیت او را حفظ کنیم.

ایمانی ادامه داد: ما در مورد جوانان غفلت کرده‌ایم و باید نسبت به این نسل بیش از گذشته بیندیشیم.

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، عضو شورای اسلامی این شهر در سخنانی بیان کرد: باهدف ارتقای اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، ساختمان شورای اسلامی این شهر را در نزدیکی این حرم مطهر بنا کردیم.

محمد حق‌نگر افزود: شورای شهر شیراز مصوبه‌ای را دارد که افراد معتاد و ولگرد بنا بر آن مصوبه باید از اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) جمع‌آوری و در مکانی متناسب مداوا شوند.

وی همچنین بدنه‌سازی و کف‌سازی معابر و کوچه‌های منتهی به این حرم مطهر را از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این شهر برشمرد و گفت: تأمین پارکینگ و دسترسی سریع به حرم در دست مطالعه و اجراست به‌طوری‌که پیش‌بینی پارکینگ مورد نیاز تا 20 سال آینده نیز شده است.

حق‌نگر از تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ص)، نماینده ولی‌فقیه در فارس و تمام مدیران و مسئولان شهر شیراز، سازمان‌های فرهنگی و صداوسیمای فارس خواست تا شورای اسلامی این شهر را در تحقق اهداف خود مبنی‌بر توسعه اطراف حرم و تحقق سومین حرم اهل‌بیت (ع) یاری دهند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به راه‌اندازی قطار شهری از میدان احسان تا میدان نمازی این شهر گفت: تا پایان سال جاری خط یک قطار شهری شیراز از میدان نمازی تا میدان الله به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها