نفوذ اقتصادی و سیاسی بیگانگان توسط عناصر غرب گرا مانع بزرگ در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۶۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی امام جمعه استان ایلام در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام، اظهار داشتند : سرقت دو میلیارد دلار از دارایی های ایران نتیجه دیپلماسی ضعیف و اعتماد به وعده های توخالی آمریکاست . آمریکا با اطمینان از اثر بخش بودن تحریم ها و شعار دولت فعلی هم برای گشایش اقتصادی تنها راه کار و چاره در لغو تحریم ها می داند به این نتیجه می رسد که هرگز نباید که هرگز نباید در ساختار تحریم ها کوچکترین تغییری بدهد .

متاسفانه آمریکائی ها نه فقط تحریم هایی که که طبق برجام باید بردارند لغو نکرده بلکه تحریم های جدیدی نیز به بهانه های واهی بر تحریم های قبلی افزوده است . آمریکائیها در طول چهار دهه مخالفت با ایران به ناتوانی در براندازی نظام جمهوری اسلامی اذعان دارند ، تلاش می کنند با فشارهای اقتصادی به منظور مهار قدرت منطقه ای و بین المللی ایران تشدید کنند تا محتوای جمهوری اسلامی را با نفوذ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و امنیتی تغییر دهند .

روند کنونی دولتمردان کشور عدم موضعگیری قاطع باید منتظر چپاول و غارت ۵۰ میلیارد ثورت ملت ایران توسط آمریکا بود. ادامه روال کنونی از دولت محترم دست اندازی بیشتر و خشارت آفرینی فاجعه بارتر آمریکا برای ایران اسلامی و مردم این کشور را در پی خواهد داشت . این یک واقعیت انکار ناپذیری است که توافق هسته ایی و برجام هیچ گره ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نکرد. با اینکه ۱۲۰ هیئت مختلف اقتصادی پس از برجام به این سفر کرده اند اما نتایج این سفرها فقط تفاهم نامه بوده و هیچ کدام منجر به عقد قرارداد نشده است .

مسئله دیگر اخیرا طرفداران پرو پا قرص برجام گفته اند مخالفان برجام دلیل قانع کننده ای برای مخالفت خود ارائه نمی کنند . واقعا جای تعجب است که تعصبات جناحی و سیاسی آنها را وادار به نادیده گرفتن واقعیات کرده است . بهترین دلیل بر نا موفق بودن برجام ۱- عدم لغو تحریم ها ۲- اعمال تحریم های جدید ۳- عدم گشایش بانکها ۴- مسدود شدن دارائیهای در آمریکا ۵-غارت دو میلیارد دلار از دارائیهای کشور عزیزمان ایرن و صد ها نمونه دیگر گوباترین دلیل بر عدم تحقق وعده های دولتمردان پس از برجام می باشد.

متاسفانه نتیجه برجان عقب نشینی از مواضع اصولی و امتیاز دهی فراوان و اعتماد به وعده های نسیه ای می باشد. کسانی که در فتنه ۸۸ در ۱۸ تیر دشمنان را برای نفوذ در حوزه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی امیدوار کردند امروز هم بزرگترین سد در راه اقتصاد مقاومتی هستند.

نفوذ اقتصادی و سیاسی بیگانگان توسط عناصر غرب گرا مانع بزرگ در تحقق اقتصاد مقاومتی است. ماجرای تلخ حقوق جند ده میلیونی برخی مراکز دولتی و حقوق های کمتر از یک میلوین تومانی کارگران و کارمندان و بازنشستگان نماد فاصله طبقاتی و خلاف عدالت اجتماعی و اداری است . فاصله حقوق کارگران و کارمندان با مدیران بیمه مرکزی یا برخی مدیران ارشد دولتی حاکی از فساد اداری که بر نظام اداری کشور حاکم است . قضیه تبعیض آنگاه تلخ تر می شود که ما شاهد چند میلیون جوان تحصیل کرده آنهم به روایت برخی آمار ها ۳ میلیون نفر باید مدت ها برای پیدا کردن شغل به این در و ان در بزنند و بسیار از انها حتی حاضرند به حداقل دستمزد کارگری به کاری در هرجائی مشغول شود و ان کار هم یافت نمی شود.

در مقابل عده ایی خاص ضمن برخورداری از رانت ها و موقعیت های خاص از حقوق های نجومی و پاداش های ویژه نیز بهره های نجومی داشته باشند. یک مدیر ارشد فلان موسسه وابسته به دولت حقوق سه ماه او معادل حقوق ۳۰ سال یک کارگر یا کارمندی که حقوقش ۸۰۰ هزار تومان است ، آنوقت چند تن از اصلی ترین اعضای دولت و بعضی از وزراء با صراحت گفته اند پرداخت یارانه 46 هزار تومان ماتم عزا و عذاب الیم می دانند.

دریافت حقوق های نجومی از بیت المال گواه روشنی بر بی عدالتی و فساد سیستم اداری کشور است. حقوق چند ده میلیونی یکی از کارکنان بیمه مرکزی و یا حقوق ۴۵ میلیونی برخی مسئولان دولتی خلاف عدالت و دلیل بر فساد اداری و عدم نظارت دستگاهای نظارتی در نظام اداری می باشد . در کشوری که رشد بیکاری تهدید کننده و چالش بزرگ اقتصادی دارد و هر روز شاهد اخراج کارمندان قراردادی از دستگاها و شرکت های وابسته به دولت هستیم.

سوم شعبان سالروز ولادت سالار و سرور شهیدان و رهبر و امام آزادگان و روز پاسدار ، چهارم شعبان میلاد مسعود قمر بنی هاشم ، باب الحوائج علیه السلام و پنجم شعبان ولادت فرخنده زینت عبادت کنندگان امام العارفین امام سجاد علیه السلام است. آنچه ما باید به عنوان شیعیان و پیروان امامان معصوم به اهتمام داشته باشیم مهمترین وظیفه ما در عرصه عمل ، الگو گیری از سبک زندگی در عرصه های مختلف فردی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی و اخلاقی برای تامین سعادت فرد و جامعه است . قمر بنی هاشم مظهر شجاعت ایثارگری وفاداری ولایتمداری و بهترین الگو برای جامعه اسلامی و انقلابی محور است. جوانان ما باید در اقتدا به سردار بزرگ حماسه عاشورا بیش از دیگران حساس باشند.

۲۹ اردیبهشت روز تشکیل بسیج عشایری است. یکی از قشرهای تاثیرگذار و کار آمد در عرصه های مختلف عشایر عزیز غیور می باشد. این قشر عزیز جلوه های زیبایی در دفاع از میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند . عشایر عزیز استان ایلام با حضور چشم گیر با روحیه شهادت طلبی در آغاز تجاوز ارتش بعث عراق در طول ۴۳ کیلومتر مرز مشترک با رژیم عراق جلوی پیشوری ارتش عراق به مرکز استان شهر ایلام را گرفتند با تلفات سنگین بر ارتش تا دندان مسلح عراق وارد سازند.

لازم می دانم به شرکت گاز و نفت تنگه بیجار منطقه باولی و هم چنین شرکت های پیمانی تذکر بدهم که تعدادی از کارکنان خود را اخراج یا تصمیم به اخراج آنها دارد. در کشوری که شعار ایجاد و صدها هزار شغل به گوش می رسد اما در عرصه میدانی شاهد اخراج کارکنان یا کارگران که عمدا از اقشار آسیب پذیر و فقیر در جامعه هستیم.

ارسال نظرات