خبرهای داغ:
مدیركل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: تاکنون نزدیک به 12 هزار تن جو جهت عرضه در بورس از كشاورزان استان خريداري شده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۱۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
هادی سلامات در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، اظهار کرد: محصول جو تحویل گرفته شده عمدتا از شهرستان های شادگان، هندیجان، ماهشهر، اهواز، کارون، باوی و دشت‌آزادگان بوده و مقدار کمی محصول جو نيز از شهرستان‌های هفتكل و شوشتر خريداري شده است.

وی با بیان این‌که نرخ خريد تضمینی جو توسط دولت 10 هزار و 28 ریال تعيين شده است، تصریح کرد: حدود 510 تن محصول جو از مرکز خرید بندر امام (ره) که شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر و رامشیر را پوشش می‌دهد با قیمت هر كيلوگرم 800 تومان وارد تابلوی بورس شد که به علت نبود متقاضی مقرر شد تا قیمت فروش جو از طریق بورس تعدیل و دوباره وارد فرایند بورس شود.

سلامات خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور محصول جو از طریق بورس عرضه می‌شود و خوزستان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

وي عنوان كرد: فروش جو از طریق بورس باعث می‌شود کشاورز سریعتر به پول خود دست یابد، مشکلات نقدینگی دولت کاهش یابد و دست دلالان از اين محصولات کوتاه شود و این شیوه در کشور جدید و نوپا است.

مديركل پشتيباني امور دام خوزستان عنوان کرد: هنوز برداشت جو در شمال استان در شهرستان‌های باغملک و ایذه که محصول جو خوبی تولید می‌كنند، تقریبا شروع نشده است و در شرق استان نیز در شهرستان‌هایی مانند شوش و دزفول کشاورزان محصول خود را با قیمت هر كيلوگرم 900 تومان در بازار محلی به فروش رساندند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها