عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اگر امنیت باید اجرا شود، اجرای آن برای همه خوب است.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۹۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز پاسدار و تجلیل از ایثارگری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حراست از انقلاب، گفت: ما امروز می بینیم که همه اطراف مان ناامن است و امن ترین نقطه در روی کره زمین کشور ما است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امروز حتی اروپا و آمریکا که کعبه آمال یک مشت از خدا برگشته است نیز نا امن است. این حوادث عظیم تکان ‌دهنده ‌ای که دارد در کانون کشوری که ادعای اقتدار جهانی دارد، اتفاق می افتد و زندگی را بر کام مردمش تلخ کرده است، در کشور ما نیست.

وی تأکید کرد: از روزی که دفاع مقدس ما تمام شد تا امروز، آمریکا و استکبار جهانی مثل سگ اطراف ما پارس می‌کنند و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارند. این ناشی از لطف پروردگار و دعای امام زمان(عج) است اما فعلیت و اجرایش نتیجه و مرهون دلاوری ‌ها، ایثارگری ‌ها و غیرتمندی ‌های عزیزان ایثارگر در نیروهای مسلح، سپاه و ارتش است.

آیت الله علم الهدی با تذکر دادن این نکته که «در کشور دارای امنیت ما نباید خودمان ناامنی ایجاد کنیم»، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که چند روز گذشته با فرماندهان نیروی انتظامی داشتند، فرمودند «شما بروید ناامنی را ریشه‌یابی کنید.» ریشه نا امنی ‌ها و وجود بعضی حوادث از قبیل داستان «ستایش» یا زورگیری ‌های با خشونت که ملت را تکان می‌ دهد و متأسفانه در بستر امنیت این کشور دارد انجام می گیرد، این‌ها ریشه ‌اش در نا امنی اخلاقی و اجتماعی است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: امنیت اخلاقی به این است که یک جوانِ معصوم، مؤمن و معتقد، از نظر حفظ عفت و عصمت و حفظ شخصیت اعتقادی خودش در عرصه جوانی و در فوران غرایز، امنیت داشته باشد و عواملی از منکرات شرعیه در این کشور بروز نکند که امنیت او را به هم زده و او را به باد فساد، فحشا و نابکاری ها و در نتیجه جنایت‌ ها بکشاند.

مسؤولان امنیتی در مواجهه با نا امنی های اخلاقی برخورد دوگانه نکنند

وی با اشاره به هجمه های رسانه ای علیه دلسوزان فرهنگ جامعه، تصریح کرد: به بنده می گویند «آقا این حرف توهین است؛ این حرف تند است؛ این حرف افراطی است.» این ها واقیعت است. بعضی از عناصر بیمار مغرضی که می خواهند بعضی حرف ‌ها را به عنوان کاربرد سیاسی در حوزه جناحی خودشان قرار دهند، می آیند سخن منطقی و استدلالی را به یک جمله شعاری که در نهایتش نتیجه‌گیری شده، خلاصه می‌کنند و همان را بزرگ می‌کنند و جلوه می ‌دهند که بگویند «این حرف تند است.» نه؛ شما اگر مریض نیستید و اگر مغرض نیستید، بیایید آن منطقی که پشت سرش ارائه شده، ارائه دهید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به دستگیری عامل انتشار تصاویر منتخب رد صلاحیت شده اصفهان در فضای مجازی، آن را اقدامی درست دانست و فقدان برخورد مشابه در سایر جرایم مجازی را ناشی از برخورد دوگانه مسؤولان دانست و گفت: همه اشکال ما به آمریکا و سازمان ملل «برخورد دوگانه» است. چرا مسؤولان امنیتی ما در داخل کشور، خودشان دارند برخورد دوگانه می‌کنند؟

 امنیت برای همه خوب است، نه فقط برای کاندیدای عضو یک جریان سیاسی

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: چرا در مورد یک کاندیدا از یک جریان این کار را می‌کنند، اما در مورد یک کاندیدای دیگر که نه تنها در فضای مجازی، حتی در فضای حقیقی در سخنرانی‌ها به او فحش دادند، بدگویی کردند، در یک جمع عظیم دانشجویی مطالبی به او نسبت دادند که خود او حضور نداشته، چرا دستگاه‌های اجرایی کشور این مورد را بررسی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر امنیت باید اجرا شود، اجرای آن برای همه خوب است. آیا باید امنیت برای خانم عضو یک جریان سیاسی حفظ بشود اما امنیت برای یک عالم در شهر، در کشور با وابستگی به مقام ولایت و رهبری نباید حفظ شود؟ چرا برخورد دوگانه؟ برادران؛ این مسائل وقتی در جامعه ما به وجود می ‌آید، کفران نعمت امنیت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها