نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نیروی انتظامی در عین حال که با محبت با مردم برخورد می‌کند بایستی با اقتدار باشد، هیچ گونه ملاحظه‌ای را در برخورد با قاچاقچیان، فساد و فحشا و ناهنجاری‌های اجتماعی و... را نداشته باشد.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۷۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبههای نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان اراک در جمع نمازگزاران پس از دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: عمر آدمی نعمتی بزرگ از سوی خداوند متعال است که باید قدردان آن باشیم به ویژه جوانان باید از هر لحظه آن بهره لازم را بگیرند.

وی افزود: زمان، مکان و شغل نعمت، فضیلت و برکت خدای متعال هستند تا بندگان با بهره‌برداری مناسب از این نعمات به هدف نهایی که قرب الهی است دست پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عالم دنیا میدان بزرگ مسابقه است که پیشتازان این میدان مسابقه بزرگان دین، ائمه معصوم و پیامبران هستند که به عنوان رهبر و رهروان راه را تا آخر پیموده‌اند و به آخرین درجه که قرب الهی است دست پیدا کرده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم پیروی از مسیر ائمه اطهار(ع) و پیامبران گفت: بایستی رهرو راستین راه اولیاء الهی باشیم چراکه آنان به مانند بسجیان میدان مین را برایمان پاکسازی کرده و کمین‌ها را شناسایی و برطرف کرده‌اند و راه را برایمان ایمن ساخته‌اند اگر پیرو راه آنان باشیم به بیراه‌ها نمی‌رویم.

وی ماه شعبان را فرصتی مغتنم برای خودسازی دانست و افزود: ماه شریف شعبان معظم وسیله‌ای برای ورود به ماه رمضان، راهی برای عبور و رسیدن به رمضان مبارک است و هدف نهایی از آن رسیدن به شب‌های قدر و بهره معنوی لازم از این روزها و ایام را داشتن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ماه شعبان فرصتی برای متحول شدن است برای اینکه اسنان از وابستگی به عالم طبیعت و مادی به وابستگی غیرخدایی و آزادگی دست پیدا کند، همان که در مناجات شعبانیه می‌خوانیم "الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک. الهی و اجعلنی ممن نادیته فاجابک و لا حظته فصعق لجلالک فناجیته سرّا" خدایا کمال انقطاع به خودت را به ما عنایت بفرما.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: از شب‌ها و روزهای این ماه کمال استفاده را بایستی برد برای ورود به ماهی که سفره ملکوت عالم است.

ضریب آمادگی کشور بایستی توسط نیروهای مسلح ارتقا پیدا کند

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: قرآن دو چیز را از بندگان می‌خواهد و در صورت رعایت شدن آن وعده بهشت برین را به انسان‌ها داده است یکی ترس از مقام خدا و دیگری بازداشتن هوای نفس، خدا خود رحمان و بخشنده است بایستی از مقام عدالت گتری و محکمه خدا که محکمه عدل است هراس داشت و نفس سرکش را کنترل و مهار ساخت در این صورت بهشت پاداش ما خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت روز پاسدار بیان کرد: در شرایط موجود حاکم در منطقه باید از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشیم از این‌رو نیروهای مسلح، بسیج، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی باید توان فیزیکی، اطلاعاتی، نفوذناپذیری و رزم انفرادی خود را در برابر دشمنان اسلام آمریکا، اسرائیل و داعش ارتقا دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به دشمنی آمریکا با ملت اسلام گفت: شرایط منطقه شرایطی حساس است از یک سو آمریکایی‌ها، با توجه به انتخبات پیش‌روی دولت آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی رئیس جمهور شوند معلوم نیست اوضاع چگونه باشد به واقع با دولتی غیرعاقل و غیرحکیم مواجه هستیم، از سوی دیگر در منطقه آل‌سعود، رژیم غاصب صهیونیسم، داعش و ابوبکر بغدادی هم که بدتر از آنان در حقیقت ما در مقابل گرگ‌های آدمخوار وحشی قرار داریم که باید آمادگی لازم برای هرگونه خطر احتمالی را داشته باشیم.

وی افزود: نیروهای مسلح باید با آمادگی کامل راه امام راحل، رهبری و خون شهدا را ادامه و با قدرت از کیان و عظمت اسلام و انقلاب بیش از پیش دفاع کنند و شرایط را برای پیشرفت و تعالی کشور فراهم کنند، اگر می‌خواهیم این مسیری را که برایمان به برکت انقلاب اسلامی ترسیم شده با اقتدار سپری کنیم و از گرداب‌ها عبور کنیم باید روز به روز ضریب آمادگی خود را افزایش دهیم.

هدف ما حق است و شهادت بزرگترین آرزوی ماست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: راه ما، هدف ما و آرمان ما حق است و شهادت بزگترین آرزوی ماست، تصور نشود پاسدار بودن، روحانی بودن شغل است چراکه یک وظیفه و مسئولیت است یک آمادگی برای مقابله با توطئه‌ها دشمنان و حراست از انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: مقام‌معظم رهبری امنیت اجتماعی، امنیت خانوادگی و امنیت در مناطق مختلف کشور و نقش افتخارآمزی نیروی انتظامی را بیان فرمودند و بر آن تاکید کردند.

نیروی انتظامی در برخورد با خاطیان قاطع باشد

وی افزود: مقام‌معظم رهبری تذکراتی را نیز داندن از جمله سلامت این نیروی مقتدر از هر جهت است، نیروی انتظامی در عین حال که با محبت با مردم برخورد می‌کند بایستی با اقتدار باشد، هیچ گونه ملاحظه‌ای را در برخورد با قاچاقچیان، فساد و فحشا و ناهنجاری‌های اجتماعی و... را نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نیروی انتظامی برای جمهوری اسلامی ایران تابلویی فعال است، مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، امنیت اجتماعی و امنیت ناموسی و امنیت خانواده‌هاست، مردم نیز باید با همکاری‌های اطلاعاتی، نیروی انتظامی را برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه و کشور یاری کنند.

خانواده‌ها زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

خطیب جمعه اراک با اشاره به جنایات داعش در خان طومان و شهادت مدافعان حرم گفت: جیش نصره در حالی که اعلام کرده بودند آتش بس است به خان طومان حمله کردند و ده‌ها نفر از مدافان حرم، خدمتگزاران به اهل بیت(ع) را مظلومانه به شهادت رسانند که در این بین ما نیز شهادت مدافعان حرم استان مازنداران و لشگر فاطمیون را تبریک و تسلیت می‌گوئیم.

وی افزود: روز گذشته در حومه دمشق رژیم غاصب صهیونیسم در حملات خود یکی از فرماندهان حزب‌الله را به شهادت رساند، به سید حسن نصرالله به خاطر تربیت چنین فرزندان انقلابی و اسلامی تبرک می‌گوئیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان رو هم در پیش داریم که آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، روحانیون و تمام نهادهای مربوطه باید تلاش کنند جوانان و فرزندان لایق، متعهد و متدین تربیت و به جامعه تحویل دهند تا با ادامه راه شهدا و امام راحل(ره) از آرمان‌های انقلاب در برابر زیاده‌خواهان ایستادگی کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به روز ملی جمعیت نیز ادامه داد: خانواده‌ها با حذف و کاهش تشریفات زمینه ازدواج، فرزند آوری جوانان و افزایش نسل انقلابی کشور را افزایش دهند، جوانان نیز با توکل به خدا در امر ازدواج گام بردارند.

وی در پایان روز به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل توسط سازمان ملل و روز نکبت زمین را یادآور شد و گفت: به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط سازمان ملل یکی از توطئه‌های انگلیس بود که در خاورمیانه به بار آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات