دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه سپاه خار چشم استکبار است، گفت: رجال سیاسی دشمن شاد کن نباشند.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۳۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، آیت الله احمد جنتی عصر امروز در هفتمین سالگرد در گذشت آیت الله بهجت (ره) در مسجد ولیعصر فومن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: آیت الله بهجت زاهد، متقی و فقیه بود.

وی با بیان اینکه حضور من در این جلسه یک کرامت الهی و باورنکردنی بود، افزود: روح حضرت آیت الله بهجت (ره) برای حضور من در این مجلس کمک کرد.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه سپاه قوت قلب ما و سپاه واقعی امام زمان (عج) است، گفت: این سپاه خار چشم استکبار و پاسدار انقلاب و اسلام است.

آیت الله جنتی در ادامه با بیان اینکه نورانیتی با خواندن کتاب های آیت الله بهجت به من دست داده است گفت: توصیه می کنم در کنار قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجناح، کتاب های آیت الله بهجت را داشته باشید،  مسائل بسیار عالی در ابعاد مختلف در کتاب هایشان نوشته شده است.

وی اظهار کرد: در عین اینکه علمای ما مقامات بالایی داشتند و خداوند به شیعه نعمت فقها و علما که جانشینان پیامبر هستند داده است.
رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه هر کدام ازعلما دارای ویژگی های مخصوصی هستند، افزود: خصوصیاتی که در آیت الله بهجت( ره ) بود در فرد دیگر دیده نمی شود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه همه افراد به دنبال نیکی و خوبی می گردند، گفت: مسیحیان به طرف مشرق، یهودیان به طرف مغرب رو می کردند و قرآن می فرماید خوبی به رو کردن شرق و غرب نیست بلکه خوبی و نیکی مومن خداست و ایمان به ملائکه دارد.

وی با بیان اینکه خوب کسی است که تقوا دارد، تصریح کرد: ما به دنبال تجسم عینی هستیم و وقتی به چهره این عالم ربانی نگاه می کردیم آیه قرآن در وجود ایشان عینیت پیدا کرده بود.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله بهجت تجسم ایمان و تقوا است، خاطرنشان کرد: تقوا است که ارکان دین را حفظ می کند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه این عالم ربانی با زهد خود به حداقل زندگی قناعت می کند، اظهار کرد: جهاد با نفس که جهاد اکبر است به عینه در وجود ایشان تجلی پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت  در نمازشان خشوع داشت و گریان بود، افزود: مومن کسی است که زکات و خمس می دهد و ایشان هر چه که در دستش بود می داد.
رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه این عالم فقیه دائم الذکر بود، گفت: به فرموده ایشان قرآن را باید عاشقانه خواند تا نورانیت آن را حس کنید.

آیت الله جنتی با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) اهل مکاشفه بود، تصریح کرد: این عالم ربانی اهل کتمان بود و نمی خواست وی را بشناسند و آن چیزی که دارد را بروز دهد.

وی با بیان اینکه این عالم مسلط به فقه بوده و از تسلطشان برای فتوا دادن و رساله نوشتن استفاده کردند، خاطرنشان کرد: ایشان در راستای مسائل سیاسی روز هم آگاه بودند.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه فلسفه سیاسی اسلام از فلسفه عبادی مهمتر است و ولایت از مسائل مهم اسلام است، اظهار کرد: دشمنان خارجی به هیچ حدی از نوکری قانع نیستند و به همین دلیل است که دعواهایمان با رجال سیاسی این است که این موضوع باورشان نمی شود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه دشمن به هیچ چیزی قانع نیست، افزود: وقتی امتیازی به دشمن داده شد، آنها امتیازهای دیگری می خواهند و زیاده خواه هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، گفت: دشمنان می خواهند که کشورهای اسلامی عبد خالص آنها باشند.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه از وظایف ما دشمن شناسی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مکرر می فرمایند آمریکا دشمن ما است، باید در برابر دشمن بایستیم و در برابر ولی امرمان اطاعت کنیم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه عده ای دشمن را دوست می پندارند، خاطرنشان کرد: ما در دشمنی آمریکا و اسرائیل شکی نداریم ولی عده ای می خواهند به آنها اعتماد کنند که سواد سیاسی ندارند و جیره خوار آنها هستند.

وی اظهار کرد: زیادی صحبت کردن با دشمنان و گذاشتن قول و قرار کار درستی نیست و خداوند به همه چیز آگاه است.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) در مورد امام شناسی می فرمایند، امام زمان (عج) بر آسمان و زمین اشراف دارد، افزود: امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه می فرماید من به راه های آسمان آشناتر از راه های زمینم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه باید ایمانمان نسبت به خدا، پیامبر و امامان زیاد شود تا باور کنیم که تحت نظر هستیم، گفت: فرشتگان نگهبان اعمال ما را لحظه به لحظه می نویسند.


وی با بیان اینکه ملائکه از عالم ملکوت عکس برداری می کنند، تصریح کرد: ما خیلی غافل هستیم و باید بدانیم که ملائکه بر ما اشراف دارند.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه شب نیمه شعبان شب قدر است، خاطرنشان کرد: مناجات شعبانیه در این شب خوانده شود و اعمال مخصوص آن شب را انجام دهید. 

آیت الله جنتی با بیان اینکه باید گوشمان به مقام معظم رهبری باشد، اظهار کرد: کسی که در برابر دشمن ایستادگی کرده و دست دشمنان را از این کشور دور نگه داشته، وجود مبارک رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جبهه های مختلف ایستاده و مقاومت می کند، افزود: ایشان از یمن، سوریه، بحرین  و فلسطین حمایت می کند، اگر حمایت های ایشان نبود قطعا این کشورها اکنون اشغال شده بود.

رئیس شورای نگهبان گفت: در درون کشور شیاطینی وجود دارند که در برابر مقام معظم رهبری اخلال گری می کنند و در برابر سخنان رهبر  سخنی دیگر می گویند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه ولایت فقیه محوری برای ارکان جمهوری اسلامی، مجلس، دولت و قوه قضاییه است، تصریح کرد: رجال سیاسی نباید دشمن شاد کن شوند و به نفعشان کار کنند.

وی با بیان اینکه تاکید رهبر بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: اگر از منابع ایران استفاده کنیم فقیری در کشورمان نمی ماند.

رئیس شورای نگهبان با بیان اینکه باید از مغزهای متفکر استفاده شود، اظهار کرد: برای افزایش تولید در کشور باید جلوی قاچاق گرفته شود.

آیت الله جنتی افزود: جاهلیت امروز اسرائیل و آمریکا است که می خواهند مارا از مسیر نورانی انبیا دور کنند که با گوش دادن به منویات مقام معظم رهبری می توانیم راه درست را تشخیص دهیم.
وی با بیان اینکه نظام ما باید جفظ شود، گفت: نظامی که این همه خون شهید در آن ریخته شده باید نگهداری شود تا خونشان پایمال نشود.  
ارسال نظرات