خبرهای داغ:
معاون نهضت سوادآموزی استان همدان خبر داد

جذب بیش از 544 نفر در دوره‌های سوادآموزی در کبودراهنگ

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان گفت: سهمیه ابلاغی کبودراهنگ در دوره های سوادآموزی طی سال جاری بیش از 544 نفر است.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۱۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، عباس احمدی مقیم شامگاه پنجشنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی کبودراهنگ با اشاره به اینکه ریشه کن شدن بیسوادی باید با تلاش و مطرح کردن بیسوادی که به عنوان یک بیماری است اظهار کرد: با مطرح کردن بیسوادی به عنوان یک بیماری ، باید به فکر برطرف کردن آن باشم چرا که بخش اعظم مشکلات جامعه ما از بیسوادی است.

وی درخصوص همکاری و تعاون دستگاه های حمایتی از نهضت سوادآموزی گفت: اجرای طرح از بین بردن بی سوادی نیازمند هماهنگی و همکاری همه مسئولین حمایتی در این حوزه دارد تا بتوانیم جامعه به دور از بیسوادی و جهل داشته باشیم.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان درخصوص آمار بیسودان در سطح شهرستان تصریح کرد: بیش از 2 هزار و 955 بیسواد 10 تا 49 سال براساس سامانه در سطح شهرستان کبودراهگ وجود دارد.

وی گفت: یک هزار و 661 نفر بیسواد در آبادی ها، 693 نفر بیسواد اولیاء دانش آموزان، 348 بیسواد تحت پوشش بهزیستی و 253 نفر بیسواد تحت پوشش کمیته امداد براساس سامانه در کبودراهنگ است.

احمدی مقیم سهم ابلاغی سوادآموزی شهرستان کبودراهنگ را در طی سال جاری 544 نفر دانست و افزود: این افراد تحت پوشش با همکاری دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد، دهیاران و بخشداران در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال تقسیم بندی شده است.

احسان قنبری فرماندار کبودراهنگ نیز در ادامه در خصوص مبارزه با بیسوادی که یک امری ضروری و بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: سوادآموزی یعنی تغییر و تحول در نظام آموزش و پرورش ، یعنی مسیری برای فقرزدایی، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و برخورداری از زندگی سالم است.

رئیس آموزش و پرورش کبودراهنگ نیز با اشاره به اینکه دو مرکز یادگیری محلی در سال جاری راه اندازی می شود، گفت: دو مرکز یادگیری محلی در سالجاری که یکی در بخش مرکزی و دیگری در بخش شیرین سو در راستای افزایش سوادآموزی و ریشه کن شدن بیسوادی در این شهرستان راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار