رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه با بیان اینکه ماهانه حدود 40 مورد اقدام به خودکشی به بیمارستان دهدشت مراجعه می کند که سنین 8تا 70 ساله و با روش های مختلف از قبیل قرص و حلقه آویز را شامل می شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۷۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
،سید غفار شفایی رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه در نشست شورای اجتماعی در دهدشت به امار بالای خودکشی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بالابودن امارخودکشی واقعیت تلخی است که نباید آن را فراموش کنیم.

وی افزود: درطول روز ماشاهد این واقعیت تلخ ومراجعه به بیمارستان هستیم وخودکشی های ناموفق هزینه زیادی به بیمارستان وتیم پزشکی وپرستاری وخانواده ها واردمی نماید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه سانسور آمار موثر نیست خاطرنشان کرد: انتشار آماری از قبیل فرار از منزل، خودکشی، و دیگر آسیب ها باعث اطلاع والدین از چنین پدیده ای و حساسیت بیشتر روی این موضوع خواهد شد.

شفایی ادعای یکی از مدیران درباره کاهش وقوع خودکشی در سطح شهرستان را رد کرد و ادامه داد: آمار اقدام به خودکشی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه  ماهانه حدود 40 مورد اقدام به خودکشی به بیمارستان دهدشت مراجعه می کند که سنین 8تا 70 ساله و با روش های مختلف از قبیل قرص و حلقه آویز را شامل می شود.

شفایی ادامه داد: بسیاری از این خودکشی ها ناموفق بوده و باعث گرفتاری و مشکلات دامنه دار برای اقدام کننده و خانواده آنها و حتی مراکز درمانی می شود.

ارسال نظرات