بخشدار مارگون با تاکید بر اینکه شوراها بر اساس رسالت ذاتی و کاری خود باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: عدم پاسخگویی شوراها به مردم از دیگر مشکلات شوراها بوده که اعضای شوراهای اسلامی روستاها و شهرها باید پاسخگوی خواسته قانونی مردم باشند.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۵۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

علی‌اصغر ملکیدر گفتگو با بسیج با بیان اینکه جلسات متعددی در سنوات گذشته به منظور رفع مشکلات شهرستان در حوزه روستایی برگزار شد اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده، گفت: متاسفانه برخی مدیران پایبند به چنین جلساتی نبودند.

بخشدار مارگون از آفات شوراها نبود و کمبود ذهنیت فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد و بعضا کشور عنوان کرد و گفت: دهیاران بدون عیب نیستند ولی بعضا مشاهده شده که شوراها سیاسی عمل می‌کنند و برای آسفالت یک کوچه و خیابان نظرات احزاب و گروه‌های سیاسی را اعمال می‌کنند.

ملکی با تاکید بر اینکه شوراها بر اساس رسالت ذاتی و کاری خود باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: عدم پاسخگویی شوراها به مردم از دیگر مشکلات شوراها بوده که اعضای شوراهای اسلامی روستاها و شهرها باید پاسخگوی خواسته قانونی مردم باشند.

بخشدار مارگون از عدم چشم‌انداز بلندمدت در شوراهای اسلامی شهر و روستا گلایه کرد.

این مسوول عدم آگاهی شوراها با قوانین و مقررات را از دیگر مشکلات شوراها عنوان کرد و گفت: شوراها می‌توانند از محل‌های مختلف درآمدهایی داشته باشند و در راستای توسعه منطقه گام بردارند.

ملکی با بیان اینکه در بخش مارگون ۳۰ طرح پرورش ماهی، کارخانه سیمان و کارگاه‌های مختلف وجود دارد، گفت: با دریافت عوارض از این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند مناطق را توسعه دهند.

وی ادامه داد: دیگر مشکل پیش روی شوراها نبود منابع درآمدی بوده که در صورت آشنایی با قوانین و مقررات می‌توان وضعیت کنونی را ساماندهی کرد.

بخشدار مارگون در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به پراکندگی روستاها در بخش مارگون متاسفانه طرح هادی در برخی مناطق تاکنون اجرا نشده است.

ملکی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد در اجرای مطلوب طرح هادی و دیگر طرح‌ها و برنامه‌ها اذعان کرد: روستای چاهن با هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تاکنون طرح هادی آن اجرا  نشده است.

ارسال نظرات