خبرهای داغ:
دکتر نظری در همایش پیاده روی خواهران بسیجی مطرح کرد
متخصص بیماری‌های قلبی عروقی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی ‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان است، گفت: این بیماری‌ها بار سنگینی از لحاظ اقتصادی و سلامت بر جامعه وارد می‌سازند.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۵۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
بار سنگین اقتصادی بیماری‌ها قلبی ‌عروقی بر جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر نظری امروز در چهارمین همایش پیاده‌روی خواهران بسیجی شاغل در ادارات که به مناسبت میلاد امام سجاد(ع) در همدان برگزار شد، اظهار داشت: بیماری‌های قلبی ‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان است و این بیماری‌ها اشکال مختلفی مانند فشارخون ‌بالا، سکته قلبی و نارسایی قلبی دارند.

وی با اشاره به بار سنگینی که این بیماری‌ها از لحاظ اقتصادی و سلامت بر جامعه وارد می‌سازند، گفت: در طول دهه‌های اخیر مطالعات وسیعی در خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی انجام گرفته است.

این متخصص بیماری‌های قلبی عروقی افزود: آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را به وجود می‌آورد که بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.

وی تأکید کرد: بیماری‌های قلبی‌عروقی به آهستگی ایجاد شده و در مراحل اولیه اغلب علامتی نیز ندارند، عواملی چون کلسترول یا فشارخون بالا ممکن است از کودکی وجود داشته یا در جوانی آغاز شده و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند،

نظری ادامه داد: بهترین راهکار، بررسی، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است.

وی ابراز داشت: ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی مطابق با رهنمودهایی که از چندین دهه تحقیقات به دست آمده‌اند نه تنها سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شوند بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان و دیابت را نیز کاهش می‌دهند.

متخصص بیماری‌های قلبی عروقی با اشاره به عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی عنوان کرد: برخی عوامل ‌خطر بیماری‌‌های قلبی ‌عروقی قابلاصلاح و کنترل هستند، در حالی که سایر عوامل‌ خطر تحت کنترل ما نیستند.

وی عنوان کرد: جنس بیمار، افزایش سن و سابقه خانوادگی از جمله عوامل قابل اصلاح و کنترل و کلسترول و فشار خون بالا، افزایش وزن، دیابت، استرس و برخی داروها جزو عوامل غیر قابل کنترل هستند.

نظری بیان کرد: حدود نیمی از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی ناگهانی هستند یعنی بروز آنها غیرمنتظره بوده و فرصت نیز برای درمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درمان‌های متداول امروزی را نمی‌توان برای هر فرد در معرض خطر انجام داد، گفت: در صورت امکان انجام، درمان فقط مشکل کنونی فرد را درمان می‌کند و روند بیماری زمینه‌ای را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات