خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: هدایت زکات به سمت نیازمندان و محرومان جامعه یک ضرورت جهت محرومیت زدایی است چرا که بر اساس آمارهایی که در اختیار داریم حدود 32 هزار خانوار خوزستانی تحت پوشش با مشکل جدی معیشتی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۰۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

به گزارش بسیج، هوشنگ خبازخوب درهمایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی که باحضور جمعی از روحانیون ، ائمه جمعه و مبلغان استان خوزستان برگزار شد به اقدامات کمیته امداد استان برای ارتقای فرهنگ زکات در خوزستان اشاره کرد و گفت: برگزاری 236 جلسه شورای زکات در سطح استان در سال 94 و همچنین همکاری 522 مبلغ در این زمینه با کمیته امداد استان و فعالیت یک هزار و 197 نفردر زمینه جمع آوری زکات از جمله اقدات ما در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در سال 94 حدود 110 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که حدود 80 میلیارد ریال آن زکات واجب و 30 میلیارد ریال دیگر نیز زکات مستحب بوده که علاوه بر این میزان حدود 120 میلیارد ریال نیز به صورت فطریه از سطح استان جمع آوری شده است. 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان به نحوه مصارف زکات در سطح استان اشاره کرد و گفت: درسرفصل احداث بیش از 45 میلیارد ریال و در بحث تعمیرات حوزه ها، حسینیه ها، مساجد و خانه های عالم نیز 29 میلیارد ریال هزینه شده است. 
وی بیان کرد: همچنین در سرفصل کمک به نیازمندان نیز که اصلی ترین موضوع زکات به شمار می رود، 72 مورد جهیزیه، 112 مورد درمان، 40 مورد در بحث مسکن ، چهار مورد آزادی زندانیان و در بحث کمک های معیشتی نیز یک هزار و 127 مورد از میزان زکات جمع آوری شده در سطح استان هزینه شده است.
خبازخوب تصریح کرد: کمیته امداد استان به عنوان دبیرخانه شورای استان انتظاراتی را درزمینه ترویجاجرای زکات به عنوان یک حکم واجب الهی توسط روحانیون باتوجه به جایگاه والایی که در جامعه دارند، هدایت شوراهای زکات شهرستان ها توسط ائمه محترم شهرستان ها، هدایت روش های تبلیغی و پشتیبانی تبلیغات توسط سازمان تبلیغات اسلامی، معرفی آثار معنوی زکات و ترویج فرهنگ زکات با استفاده از روش های تخصصی تبلیغی صدا و سیما، اعمال برنامه های تشویقی هدفمند مودیان زکات توسط جهاد کشاورزی ، پیگیری و رایزنی برای تخصیص اعتبار مصوبه تشویقی زکات ، نظارت بربهره گیری صحیح و اجرای صحیح پروژه های عامل المنفعه در سطح استان و بهره گیری مناسب و عادلانه توزیع سهم محرومان از زکات در مناطق تعیین شده توسط کمیته امداد استان از جمله انتظارات ما به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر 97 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که بیش از 55 هزار خانواده تحت حمایت، سرپرستی آن ها برعهده زنان خانواده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: باتوجه به آماری که از دختران در آستانه ازدواج در دست داریم، برای سال 95 به شش هزار و 93 جهیزیه نیازداریم که در سال گذشته باهمکاری انجمن خیریه حضرت رقیه(س) برنامه خوبی برای تامین جهیزیه برخی از دختران تحت پوشش داشتیم اما متاسفانه درحال حاضر بیش از 45 هزار دختر دیگر در آستانه ازدواج داریم که نیازمند جهیزیه هستند.
وی به اقدامات کمیته امداد استان در زمینه درمان مددجویان اشاره کرد و گفت: در این بخش از جمیعت مورد هدف امداد حدود 108 هزار نفر از خدمات امداد در شهرها و روستاها استفاده می کنند که 22 هزار نفر از آن ها نسبت به سایرین با مشکل جدی تر درمان مواجه هستند و برای تامین هزینه های درمانی این تعداد با مشکل جدی مواجه هستیم.
خبازخوب ادامه داد: از این تعداد نیز حدود دو هزار نفر بیماران خاص هستند و هزینه های درمان آن ها بالا است و همچنین 17 هزار نفر از خانواده های مددجویان نیز نیازمند مسکن بوده که این امر نیز یکی دیگر از نیازهای جدی ما در استان است.
همایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی باحضورآیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، آیت الله محسن حیدری، خبازخوب مدیرکل کمیته امداد و چنگلوایی مدیرکل جهاد کشاورزی استان و جمعی از روحانیون ، ائمه جمعه و مبلغان استان خوزستان در سرسرای بهشت هویزه اهواز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها