ویژه مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۶۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ویژه مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با حضور دکتر بیگلری رئیس دانشگاه ،حجه الاسلام و المسلمین شیرمحمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از ایثارگران شاغل در دانشگاه درمسجد طه دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگانی بودند که بارها بین عقل و دل خود قرار گرفته‌اند، گفت: در جامعه امروزی نیز افراد در بسیاری از موارد بین دوراهی عقل و دل قرار می‌گیرند و نمی‌توانند منافع شخصی و اجتماعی خود را به ایثار و از خود‌گذشتگی ترجیح دهند ولی در صورتی‌که بتوان جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس را برای خود الگو و اسوه قرار داد و در تصمیم‌گیری و انتخاب‌های از آن‌ها در جامعه کمک گرفت،تا در جامعه به رستگاری رسید. وی افزود: جانبازان، الگو و دفتری هستند از اعمال و رفتار و نقش ما در اجتماع که در آن نوشته شده است

دکتر علیرضا بیگلری بایاد آوری موفقیتهای اخیر دانشگاه افزود : تا قبل از سال 94 علوم پزشکی زنجان زیر‌نظر دانشگاه تبریز بود ولی در حال حاضر چند استان را تحت پوشش قرار داده است که در تمامی موفقیت‌های کسب شده در این مجموعه نقش جانبازان و ایثارگران ثابت شده است. دانشگاه علوم‌پزشکی با گذشت کمتر از 29 سال از تاسیس، جزو 10 دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.بسیاری از موفقیت‌های علوم‌پزشکی استان از قبیل پیوند کلیه و دست، درمان ناباروری در استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی و بسیاری از این پروژه‌های بزرگ که انجام شده با لطف خدا و جهادی بوده است و جانبازان و پاسدارن مملکت نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.

همچنین در ادامه این مراسم مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جانبازان و شهیدان در دوران دفاع‌مقدس با خدا جان خود را معامله کردند و با فرمان امام راحل از ناموس امامت و ولایت دفاع کردند و سود و پاداشی که از این عمل بردند پاداش مادی و دنیوی نبود که پایان یابد.

حجت‌الاسلام شیرمحمدی افزود: روز جانباز به این دلیل باید مورد اهمیت قرار بگیرد تا مردم بدانند جانبازان نه به خاطر مادیات و نه پست و جایگاه اجتماعی با جان خود بازی نکردند و هر مسئول یا فردی که چنین تفکری داشته باشد در نزد خداوند هیچگاه بخشیده نخواهد شد.

وی اظهار کرد: جانباز به دنبال حزب و جناح و منافع و پول نیست و ماباید قدر جانبازان کشور را بدانیم؛ به فرموده رهبر انقلاب که گفتند انقلاب و روحیه انقلابی نباید از حوزه‌های کشور خارج شود و کسی‌که جانباز می‌شود فرهنگ جانبازی را در وجودش دیده است؛ باید بدانیم که امنیت امروز ما مرهون زحمات دیروز جانبازان است.

در ادامه این همایش، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گفت: در پاسخ به سئوال نسل جوان که می‌گویند جنگ یک مقطع زمانی خاصی بود با گذشت 28 سال از ایام دفاع مقدس چرا باید هنوز هم به یاد شهدا و جانبازان آن دوران باشیم؟ باید گفت برای شعله‌ور نگه داشتن حماسه‌های مقاومتی و ناامید کردن دشمنان از دست درازی‌ها در کشور باید پیوسته به یاد شهدا باشیم.

سرهنگ علی مهدیخانی افزود: برای مبارزه با دشمنان و مقابله با نفوذ و برای دفاع از منافع شخصی کشور باید قدرت ملی و بازدارنده داشته باشیم که تقویت مقاومت از مجموعه فرهنگی کشور یکی از همین راه‌ها است.

ارسال نظرات