همزمان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار:
همزمان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار،مراسم جشن روز پاسدار در ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۲۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همزمان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و در گرامیداشت اعیاد ماه مبارک شعبان، مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار با حضور حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر، حجت الاسلام محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) شناط و سایر مسئولین برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه ابهر با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: اهل بیت علیهم الاسلام از هر فرصت مناسبی برای تربیت افراد جامعه استفاده میکردند،روزی فردی نزد امام حسین (ع) آمد و گفت:یابن رسول الله چگونه شب را صبح کردی؟ امام حسین (ع) فرمودند :من صبح کردم در حالی که اعتقاد داشتم خدایی بالای سر من است ،من صبح کردم در حالی که آتش را در مقابل خودم میدیدم ، تهمت،بدنیتی ،بد قلمی آتش را بدنبال خواهد ،شب را صبح کردم در حالی که عزرائیل را در مقابل خودم میدیدم و من زندانی عمل خودم هستم.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به دعای روز سوم ماه مبارک شعبان افزود: در دعای سوم شعبان اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فى هذَا الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهادَتِه فرمود خدایا قسمت می دهم به مولود چنین روزی آن امامی که قبل از آن متولد به شهادت آن خبر دادند ،برای این مولود مبارک اهل آسمان و زمین گریه کردند این مولود ،مولودی بود که آن روز که تقدیر نوشته میشد خدای عالم فرشته ها و لوح و قلم برای او گریستند و آن مولود فرزند پیغمبر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ولادت امام حسین (ع) ونقش پاسداران در دوران انقلاب و جنگ اظهار داشت: بعضی از افراد پشتوانه انقلاب هستند و بعضی ها هم در پشت انقلاب شمشیر بر انقلاب میزدن ،پاسداران ما نه خود را بدهکار انقلاب می دانند و نه طلبکار ،بسیجیان ما همانند امام حسین (ع) عاشقانه کار کردند، به امام حسین (ع) در ماجرای کربلا گفتند خودت به کربلا میروی چرا حضرت زینب (س) ،علی اکبر (ع) و علی اصغر را همراه میبری ،حضرت فرمودند: خداوند متعال این گونه می خواهد، این حرکت امام حسین (ع) عشق بود نه عقل.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به نقش پاسداران در دوران انقلاب تصریح کرد: پاسداران ما هم آن روزهمراه امام خمینی (ع) عاشقانه حرکت کردند ، وبه امام هم میگفتند اماما زندانی میشوی،امام فرمود این زندانی بهتر از این ذلت است .

امام جمعه ابهر درپایان با اشاره به نقش وجایگاه پاسداران گفت: پاسداران اذکار اربعه عشق را در جنگ پیمودند،پاسداران هفت شهر عشق را در پاسداری از انقلاب اسلامی پیمودند،و آن پاسدارانی هم که ماندند با اقتدا به حضرت زینب کبری (س) کار زینبی انجام دادند.

لازم بذکر است در این مراسم مادحین شهرستان در وصف سرورو سالار شهیدان به مدیحه ثرایی پرداختند.


ارسال نظرات