خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد(ع) توانستند شام را در عین اسارت فتح کنند، به این منظور حضرت خطبه‌ای در مسجد جامع شام ایراد کردند که سبب شد فضای عمومی علیه بنی‌امیه شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۶۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: حفظ آثار خون شهدای کربلا و ادامه راه شهدا را پیشوای چهارم شیعیان به عهده داشتند، زیرا دشمن درصدد بود تا اثری از مکتب اسلام باقی نماند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در برابر سیاست حذف همه نیروها از سوی دشمن، سیاست حفظ آثار کربلا را قرار دادند و در حقیقت گریه‌های حضرت نیز در این مسیر بود و شیعیان را نیز به عزاداری تشویق می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) توانستند شام را در عین اسارت فتح کنند، گفت: به این منظور امام سجاد(ع) خطبه‌ای در مسجد جامع شام ایراد کردند، امام چنان با اقتدار و ابهت مسائل را در مسجد شام مطرح کردند که جریان برعکس شد و فضای عمومی علیه بنی‌امیه شکل گرفت و تمام توطئه‌های بنی‌امیه خنثی شد.

وی صحیفه سجادیه را از اقدامات دیگر امام سجاد(ع) ذکر کرد و افزود: دعاهای این کتاب سرشار از معارف اسلامی در زمینه‌های اجتماعی، نظامی، فرهنگی، معنوی، سیاسی، خانوادگی و تربیتی و مسائل مختلف است.

شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: پیشوای چهارم شیعیان در قالب دعا معارف بلندی را بیان کردند که برای مادران، پدران و فرزندان در زمینه‌های اخلاق و سلوک قابل استفاده است.
ارسال نظرات