مدیر حوزه علمیه مهدی موعود شهرستان دیر گفت: حضرت عباس(ع) یک فرد غیور و شجاع بود و در دفاع از ولایت هر آنچه در توان داشت به کار می‌برد و از عقیده و مکتب خویش هیچ‌گاه دست برنداشت.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۰۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،حجت الاسلام ابراهیم بحرانی، اظهار کرد: امروزه با خلأ اطلاعاتی در مورد زندگی حضرت عباس(ع) مواجه هستیم و از زندگی ایشان تا قبل از حادثه کربلا اطلاعات چندانی در دسترس نیست و بیشتر آگاهی ما در مورد حضرت ابوالفضل(ع) به ماجرای کربلا و عاشورا برمی‌گردد.

وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) یک فرد غیور و شجاع بود و در دفاع از ولایت هر آنچه در توان داشت به کار می‌برد و از عقیده و مکتب خویش هیچ‌گاه دست برنداشت.

مدیر حوزه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر عنوان کرد: هنگامی که شمر بن ذی الجوشن از سپاه دشمن نزد حضرت عباس(ع) آمد و از طرف حاکم به ایشان پیشنهاد داد که از امام حسین(ع) دست بکشند تا ایشان و برادرانش در امان باشند و جانشان حفظ شود؛ حضرت عباس(ع) با توجه به غیرت دینی خویش و تبعیت از ولایت کوچک‌ترین تردیدی نکردند و هیچ‌گاه این را نپذیرفتند و جانش را فدای اسلام کردند.

بحرانی تأکید کرد: حضرت عباس(ع) اسوه غیرت دینی و ولایتمداری است و ما باید غیرت دینی حضرت عباس(ع) را الگوی خویش قرار دهیم و همیشه عقیده و ایمان را بر منافع شخصی خویش مقدم بدانیم.

ارسال نظرات