كنگره معماری و شهرسازی ایران پس از یك دهه در سال 96 برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۶۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری از برگزاری كنگره ملی معماری و شهرسازی كشور پس از 10 سال خبرداد و اظهار داشت : این کنگره در سال 96 برگزار می گردد.

محمد حسن طالبیان با بیان اینکه این كنگره با هدف معرفی و شناسایی بناهای تاریخی استانها و افزایش فرهنگ حفاظت از آنها برگزار می شود افزود : متخصصان در این كنگره به مطالعه در مورد بناهای تاریخی می پردازند.

به گفته وی، نیمه دوم امسال مرحله استانی این كنگره در تمامی استانها برگزار می شود ،تا مقالات و دستاوردهای پژوهشی محققان و متخصصان در هر استان ارائه و برای گزارش به كنگره ملی جمع بندی شود.

طالبیان ادامه داد: این كنگره ملی طی دهه های گذشته در سه دوره برگزار شده است و سال آینده بعد از وقفه 10 ساله در دوره چهارم برگزار خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موزه بزرگ شهركرد اشاره كرد و گفت: تكمیل مراحل ساخت و راه اندازی این موزه می تواند در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان به كشور نقش مهمی داشته باشد.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در كارگاه آموزشی تعیین عرضه و حریم و ضوابط حفاظتی آثار ملی غیر معقول و گشایش موزه مشروطیت چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر كرده است.

ارسال نظرات