خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس خواستار شد

احداث مدارس خیرساز چند منظوره در آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار ساخت مدارس خیرساز به صورت چند منظوره شد و افزود: با این اقدام امکان اسکان معلمان در زمان تعطیلات در مدارس فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۲۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: طبق قانون اساسی تحصیل در کشور باید به صورت رایگان صورت گیرد که این امر به دلیل مشکلات اقتصادی و همچنین عدم توجه دولت‌ها به صورت کاملا رایگان انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 میلیون نفر در کشور بازمانده از تحصیل در رده سنی بین شش تا 9 سال وجود دارد که این موضوع توجه بیش از بیش مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وجود 9 میلیون نفر بی‌سواد در کشور خبر داد و افزود: دولت باید امکانات لازم را برای تحصیل بی‌سوادهای جامعه فراهم کند.

وی در ادامه سخنان خود از خیرین مدرسه‌ساز درخواست کرد که مدارس چند منظوره احداث کنند تا معلمان در زمان تعطیلی بتوانند از این کلاس‌های درس این مدارس بهره لازم را جهت اسکان خویش ببرند.

در ادامه جلسه، عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه پایدار فقط با آموزش، سلامت و امنیت امکان‌پذیر خواهد بود و ما به عنوان امن‌ترین کشور در منطقه باید سطح دانش به اوج برسیم.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان غربی باید به دور از قومیت‌گرایی همانند سال‌های گذشته با مسالمت با یکدیگر زندگی کرده و در جهت رشد و پویایی کشور تلاش کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید توجه داشته باشند که دشمنان همواره آماده سواستفاده از رفتارهای نسنجیده برخی از افراد در جامعه ما هستند لذا باید فرصت نفوذ را از آنان بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس دوره دهم انتظار می‌رود موجبات برقراری امنیت را در این استان یکی که جزو حساس‌ترین استان‌های کشور است به کمک سایر مسئولان و همچنین مردم فراهم کنند.

فتاحی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که مردم آذربایجان غربی همانند برادر در طول سال‌های گذشته و در صحنه‌های مختلف دوش تا دوش هم در صحنه‌های مهم حضور داشته و هم‌اکنون نیز باید این اتحاد و همبستگی بین آنان برقرار شود.

ارسال نظرات