""آگاه سازی مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری از آسیب های اجتماعی"

راه برون رفت از معضلات اجتماعی توجه به آموزه‌های دینی است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: توجه به آموزه های دینی و ارزش های انسانی تنها راه برون رفت از معضلات اجتماعی است.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۷۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ کیومرث عزیزی در جمع پاسداران و یگان‌های نواحی سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن اشاره به معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه اظهار داشت: راهکار مقابله با ناهنجاری‌ها و اسیب‌های اجتماعی، معیار قراردادن دین و سبک زندگی اسلامی است که با اجرایی و الگوگیری از آموزه‌های دینی می‌توان شاهد کاهش قابل توجه ناهنجاری و آسیب های اجتماعی باشیم.

وی افزود: مهمترین عامل بازتاب اخلاق صحیح جوانان و نوجوانان در سطح اجتماع، تربیت خانواده است از این‌رو باید توجه داشت که اصلاح الگوی رفتاری و آموزش مناسب در همان دوران کودکی از سوی خانواده باید انجام شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی که دشمنان در حال حاضر بر روی آن تمرکز کرده‌اند، گفت: متاسفانه افراد برای روشنفکر جلوه دادن خود به دنبال دستاوردهای غرب و شرق هستند، پدر و مادری که غرق در تامین معاش و برخی نیاز‌های غیر ضرور هستند بی‌شک از تربیت دینی فرزندان خود غافل می‌شوند.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: دشمن در صدد است تا با رواج افکار منحط غربی در ذهن نوجوانان به مسیر خود را در رسیدن به اهداف فرهنگی سرعت بخشد اما باید آگاه باشد که نیروی انتظامی در برابر ناهنجاری ها خود را سپر خواهد کرد.

وی افزود: اعتیاد، تهاجم فرهنگی و تبلیغ الگوهای غربی از جمله معضلات جامعه امروز است خانواده‌ها بایستی زمان بیشتری را برای فرزندان خود صرف کنند و با دقت بیشتر بر روی فرزندان خود، آنها را در فضای مجازی تنها نگذارند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی  به صورت ناهنجاری بروز کرده و سبب ایجاد مشکلات و چالش‌هایی می‌شود که برای رفع و به صفر رساندن این معضلات بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و کارهای فرهنگی رفتارهای نابهنجار را به ویژه در نوجوانان و جوانان به حداقل رساند.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: اعتیاد، موادمخدر و اشاعه مواد سنتی و صنعتی در کشور رو به افزایش است خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه‌ای در این زمینه صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نبوده و باید با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این مشکلات اقدام کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان یکی از نهادهایی که با جامعه و اعضای آن در ارتباط تنگاتنگی قرار دارد، نقش موثری در  بحث پیشگیری می‌تواند ایفا کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جریمه عامل بازدارنده برای تخلفات است اما راه حل اصلی محسوب نمی‌شود، امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود و اولویت را به اصلاح امور در خانواده‌ها داد.


نتهای پیام/

ارسال نظرات