مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خاتم:
حجت الاسلام شیخ زاده در مراسم جشن روز پاسدار گفت: امام حسین(ع) نمونه برجسته کرامت و شرافت انسانی است که اتفاقا این ویژگی ها را آن امام بزرگوار در عرصه کربلا وعاشورا به بهترین وجه به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۴۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، به مناسبت ولادت امام حسین(ع)مراسم جشن میلاد امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل(ع) و امام زین العابدین(ع) در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جعفری، طی سخنانی با اشاره به علاقه وافر شیعیان به ائمه معصومین بویژه امام حسین(ع) گفت: محبت وعلاقه ما به اهل بیت(ع) بسیاری مواقع در قالب طلب شفاعت و درخواست حاجت از آنان بروز وظهور می کند که البته در جای خود پسندیده است، اما ما هم در قبال اهل بیت(ع) وظیفه ای داریم که باید به آن درست عمل کنیم و آن وظیفه معرفی اهل بیت(ع) به مردم وجهانیان بعنوان الگو و نماد ارزش های اخلاقی ،انسانی واسلامی است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه خاتم در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز گفت: نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد.انسانها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود.

وی ادامه داد: اگرچه نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نمازجماعت نماد با ارزشی از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می گیرد.

در ادامه مراسم نیز نماینده ولی فقیه در ناحیه خاتم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین(ع) نمونه برجسته کرامت و شرافت انسانی است که اتفاقا این ویژگی ها را آن امام بزرگوار در عرصه کربلا وعاشورا به بهترین وجه به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام شیخ زاده خاطر نشان کرد:عبارت معروف "هیهات من الذله " ونیز " اگر دین ندارید آزاده باشید " که از آن بزرگوار در ماجرای کربلا نقل شده، بخوبی نشان دهنده آن است که فلسفه قیام آن حضرت احیای کرامت وشرافت انسانی بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به بحث نماز گفت: نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبور می دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می رساند.

ارسال نظرات