شرکت «برق تاجیک»: ماهانه یک میلیون دلار به حساب ایران پرداخت کرده‌ایم

شرکت «برق تاجیک» ادعای طرف ایرانی در مورد پرداخت نکردن هزینه‌های استفاده از نیروگاه «سنگتوده- 2» را رد کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۴۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از «رادیو آزادی»، مسئولین شرکت «برق تاجیک» می‌گویند هر ماه به ایران تا یک میلیون دلار هزینه استفاده از نیروی برق نیروگاه «سنگتوده- 2» را پرداخت می کنند.

این شرکت تاجیکی ادعای تهران در مورد پرداخت نکردن هزینه های حق استفاده از این نیروگاه را رد کرد.

این واکنش شرکت «برق تاجیک» در پاسخ به گزارش اخیر که با تکیه به مقامات ایران گفته بودند: تاجیکستان هزینه‌های استفاده برق از نیروگاه «سنگ توده- 2» را پرداخت نمی‌کند و یا نامنظم پرداخت می کند.

اما شرکت «برق تاجیک» در این مورد گفت: طبق جدول پرداخت «برق تاجیک» هر ماه تا یک میلیون دلار مبلغ حق استفاده از نیروی برق نیروگاه «سنگتوده- 2» را به طرف ایرانی پرداخت می‌شود.

به گفته این شرکت، آنها طی 4 سال اخیر یعنی از یکم ژانویه سال 2012 تا یکم آوریل سال 2016 مبلغ 33 میلیون و 707 هزار و 19 سنت به حساب ایران پرداخت کرده اند.

به همین دلیل شرکت «برق تاجیک» خبر رسانه های ایران در مورد نپرداختن حق استفاده از نیروی برق «سنگتوده- 2» از سوی این شرکت را رد کرد.

ساخت نیروگاه «سنگتوده- 2» در تاجیکستان در ماه فوریه سال 2006 توسط شرکت های ایرانی آغاز شد که یک فاز از این نیروگاه در سال 2009 و فاز دوم آن در ماه سپتامبر سال 2014 به بهره برداری رسید.

این نیروگاه با 180 میلیون دلار سرمایه گذاری ایران و 40 میلیون دلار سرمایه گذاری تاجیکستان ساخته شد که درآمد این نیروگاه تا 14.5 سال بایستی به حساب ایران واریز شود.

ارسال نظرات